znora Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har kjøpt meg en antec (chieftec klon) og hadde tenkt til å pusse helt blank. Planen var at den til slutt skulle se ut som denne , men dessverre har det vist seg at jeg sitter med en stålkasse, men den shuttlen er en alu kasse. Siden karen bak shuttlen har kjøpt produktene sine fra heter http://www.englishcustompolishing.com. Dette er en veldig god side på området, som i tilllegg til å ha en rekke produkter for denslaks også har how-to's og anneet snasent for området. Dessverre er stål howtoen deres for avansert til at jeg får noe ut av den. Det jeg derimot har fått ut av sidene deres er at å pusse stål og pusse aluminium er to veldig forskjellige ting. derfor kan jeg ikke bare "rippe" teknikken som brukes på shuttlen. Mer i detali er planen å: + Pusse vekk den storte lakken på kassa. + Pusse overflaten til den blir helt jevn. + Behandle den til den blir helt blank. + Overflatebehandle den for å hindre rust. Er det noen som har erfering på området? kan noen fortelle meg hvilke produkter en bør bruke? hvilke fallgruver er det på området? Finnes det andre lokalforhanlere i Osloområdet som som tilbyr lignende varer? Lenke til kommentar
znora Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) folk gir så faen med en gang man skriver over 50 ord uten bilder. Endret 21. februar 2005 av znora Lenke til kommentar
Vågebu Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kanskje det blir blankt hvis du pusser det med fint våtslipepapir, og så polerer med autosol? Lenke til kommentar
bigbom Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det er ganske kurrant å polere opp stål, det gir en ganske fin finnish. Det er samme teknikken dær som på aluminium. Bare husk å legg klarlakk over. Ikke Quikc, for den gulner over tid. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå