Gå til innhold

Celeron dårlig, hvorfor?


shaugen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. SKal starte på allmenn til neste år. Da må vi ha bærbar og trenger noen tips. Nesten alle sier at Celeron er Tragisk. Er det det, og hvorfor? Er ikke sikker.

 

Og hvis jeg skal bruke rundt 7000 på den, hva burde jeg satse på?

Det er ikke dårlig hvis du tar celleron mobile! men ellers er det bånn i bøtta! pga lav cache

Lenke til kommentar

Celeron funker til sitt bruk, men den yter ikke allverden.

Kommer an på hva du skal bruke pc'en til. Skal du bare bruke den til vanlige kontorapplikasjoner(Word,Excel...Etc...), så er den grei nok.

Skal du spille, behandle lyd/bilde/video så ville jeg gått for en Intel Pentium -M prosessor. Denne yter ganske bra i forhold til hastigheten(GHz)

 

Du får også skrivebordserstattere med kraftige 64 bits prosessorer.

 

Anbefalinger

Endret av andefaen
Lenke til kommentar

Jeg hadde selv tenkt å kjøpe en Celeron M med 1,3Ghz 1MB Cache og 512mb DDR2 minne. Selv tror jeg det ville fungert veldig bra iogmed Celeron M er Pentium M med halv L2 Cache og deaktivert speedstep (noe som halverer levetiden på batteriet så hvis det er en faktor så ville jeg heller gått for Pentium M)

Lenke til kommentar

min mening er at celeron er helt ok. jeg har selv brukt en celeron 900 frem til ca. 1/2 siden - sammen med et radeon7000 skjermkort. går utifra at den bærbare du har sett på ville slå den gamle pc'en min i de fleste tester.

 

om celeron er godt nok for deg er det bare du som kan svare på... som nevnt tidligere - skal du bruke den til skolebruk burde den være helt ok. men ikke regn med å kunne spille noe særlig av nye spill (hvertfall ikke med grafikk satt til "high")

 

tips som nevt over - du bør ha 512MB ram, 256 kan være litt lite

Lenke til kommentar

celeron er er jo nok for dei fleste som ikkje har peiling. so greitt er det. å kalle det bånn i bøtta er jo nesten tåplig. at du har større krav for cpu kraft betry ikkje at ein pers som berre skal skrive tekst kjem til å hate den... celeron maskiner er fine og stille og med nok drag i for dei fleste(her er det so klart ikkje snakk om gamere, redigerer og den slags folk) som skrivebord maskin eller laptop til skriving ville eg ikkje valgt noko anna...det er rett og slett bortkasta penger...

Lenke til kommentar

Som sagt er min maskin råtreg. Den bruker jo evigheter på å åpne et word-dokument, noe som kan være et stort irritasjonsmoment. Men selvfølgelig, maskinen funker den. Når dokumentet er åpnet så går det greit.

 

Men prøv å åpne to internettsider, slå på winamp, og en oppgave til samtidig (er ikke uvanlig å gjøre noe sånt samtidig), da skal du se at maskinen blir helt forvirret og vet ikke hvor den skal begynne. Du vil oppleve at det virker som en eller flerre ting har låst seg.

 

Men har du tålmodighet og ikke gjør mer enn en ting av gangen, gå for Celeron du....

Lenke til kommentar

"mye(nok) vil ha mer"....gå for en pentium M cpu du.....koster ikke allverdens mye mer...og er en del bedre....selv om du ikke har så store krav så er det greit å ha litt å gå på....sparer deg selv for mye irritasjon....

men som sagt den maskinen Serpensis anbefaler er sikkert et greit valg hvis du ikke skal/kan bruke mer enn 7000...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...