Zinet1987 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ein av harddiskane mine begynner av og til å lage noken merkelige lyder. Veit ikkje åssen av dei som lager lyden dessverre. Lyden er litt vanskelig å forklare, men det kan nesten høyrest ut som ein bil med sånn turbo greie som girer. Berre svakere og litt lysere lyd. Veit egentlig ikkje korleis eg skal forklare det men den lager altså en merkelig lyd. alle harddiskane fungerer som dei skal stort sett. Lenke til kommentar
geokri Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 er nok store muligheter for at denne disken tar kvelden rimelig snart, backup det du har på den fort som f..... Klikkelyder fra disker er ensbetyden med at den tar kvelden. Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 var redd for det eg og, men problemet er at eg ikkje veit åssen disk det er. Det står 5 disker sammen og eg har 0 peiling på åssen det er. Lenke til kommentar
Christian. Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Bare å ta ut alle untatt en og lete deg frem til den disken som lager lyden da. Lenke til kommentar
Zimon Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Er det klikkelyder da? Høres mer ut som disken heller spinner opp i hastighet og så senker seg igjen... Eller tar jeg feil. Har man klikkelyder så "Backup for som F" som nevnt. Er det derimot at den spinner opp og ned etter som den brukes så trenger ikke det å bety så mye, men ville for sikkerhetskyld tatt backup go så funnet ut hvilken disk det er for å feilsøke den mer. Kan være ingen ting, kan være gåen disk. Kan også bruke "stetoskop" teknikken til å feilsøke etter lyder i disker da. Sett en lang 30cm+ skrutrekker inn i en av hard diskene og så sett håndtaket inn mot øret. Sett så til neste disk og så neste, finn ut hvilken som har de kraftigste klikke eller suselydene. Brukt dette mange ganger selv jeg, fungerer etter litt "øving". Lenke til kommentar
Zinet1987 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) holder på å ta backup. Lyden er litt vanskelig å forklare. Det er ikkje direkte klikke lyder men heller ikkje at den spinner. Veit ikkje kor mangen som har sett The fast and the furious (eller 2'ern for den del) men når bilene der girer så kommer det en spesiell "pshsssss" lyd. Harddisken lager noen lyder som kan minne om det samme. Har funnet harddisken som lager lyden. Er en 1 år gammel 120GB Western Digital. Trodde da diskene holdt lenger enn det Endret 21. februar 2005 av Zinet1987 Lenke til kommentar
D-Fender Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kanksje en mandagsdisk 1 år er jo en evighet i forhold til IBM's glansperiode for et par år siden Lenke til kommentar
elRogero Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Huff - er klikkelyder et tegn på at disken holder poå å legge inn årene???? Hvordan def. dere klikkelyder? En av diskene mine lager av og til "tikkelyder"....... mvh Roger Høyem Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kan jo kjøre Seatools å se om du finner noe errors på disken, Seatools funker på alle hder likevel om det er Seagates tool. Lenke til kommentar
[ReXoR] Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Har selv hatt problemer med diskene mine at det klikker i HDDen og at den "oppstartslyden" kommer. Dette kom av lusne Y-splittere som lagde dårlig kontakt. Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 ' date='21/02/2005 : 16:45'] Har selv hatt problemer med diskene mine at det klikker i HDDen og at den "oppstartslyden" kommer.Dette kom av lusne Y-splittere som lagde dårlig kontakt. Hvordan fixa du det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå