Gå til innhold

Radeon 9800 Pro - er viften bråkete?

kizzykazz

Anbefalte innlegg

På laveste hurtiget? Blir det bråkete etterhvert da eller? Det er det jeg er ute etter, å fjerne bråket, og eventulet overklokke når tiden er inne. Men visst den kjøleren bråker, så er den ikke noe for meg.

Men er det sånn at jeg kan styre hastigheten på viften? Siden du snakker om laveste hastighet. Det hadde vert ypperlig, men jeg får ikke temperaturen på skjermkortet dessverre. Everest Home Edition viser ikke temperaturen til gpu :s Skal sjekke siden elmo sendte nå..

Den kommer med en modda 5v/12v molex overgang, jeg har montert den på viftestyringa mi så jeg kan justere etter ønske.

Fra laveste til halv hastighet så er den veldig stillegående, på full spiker så er det omtrent det samme som orginalkjøleren, men da mest luftsus. Men vifta er stor 92mm tror jeg så den kjøler sinnsykt mye bedre enn en orginal kjøler.

Jeg er ihvertfall kjempefornøyd. Jeg kjøpte den for støyreduksjon og systemet mitt er nå omsider modda såpass at det ligger på rundt 16db totalt. :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan hende du trenger to ledige pci slotter nedenfor grafikk kortet, det tok ganske mye plass, men er jo ikke så mye arbeid å flytte et kort eller to (dersom du har ledige plasser).

om kjøleren passer på kortet ditt har jeg ingen anelse om, men du kan jo sjekke på

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=63

er noen mål der fra viften, så du må nesten finne fram linjal ser det ut som, eventuelt google og se hva du finner der.

Jeg har hatt et slikt PC R9800 Pro kort med Arctic VGA Silencer, kjølerern kjøpte jeg fra microplex, det sto den var for 9800 pro, det var bare å ta bort den gamle og sette inn Arctic VGA'n. Funket som bare det. Kjørte vifta på laveste stille og hadde aldri vansker med varm GPU. Støy var det minimalt jeg merket av.

Det tok opp en PCI plass nedenfor AGP sporet. Men det er klart at blir det noe tett opptil så blir det dårligere luftgjennomstrømming.

Lenke til kommentar

Da blir det sikkert 2. stk slike, for en kompis skal også ha en. Billigst på microplex så bestiller der! Intet problem å innstalere virker det som. Takker for svar!! Konge bra

Edit: Kompisen min har 9800 SE og der passer ikke kjølingen :no:

Søkte gjennom på micropelx men fann ingen som passet til det kortet. Noen tipps?

PowerColor Radeon 9800 SE

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Har innstalert kortet på maskin min nå, og funger så bra som det kunne ha gjort :yes:

Ingen problemer med innstalsjon, og temperatur i pcen har blitt lavere. Det er fordi den suger opp i viften og sender luften ut bak :thumbup:

Veldig bra. Men kompisen min har enda ikke fått noen tipps.. Har dere noen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...