Gå til innhold

Radeon 9800 Pro - er viften bråkete?

kizzykazz

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vurderer å kjøpe meg en zalman 80mm å montere på istedenfor den orginale. Men er det mulig å kjøpe den orginale viften uten å måtte kjøpe skjermkortet? Har lyst å se spesi. på viften.

Akkurat nå har jeg innstalert den nye Mist psu-en og den er å anbefale. Før hørte jeg ikke viften på skjermkortet, men nå er det den som bråker. Noen som vet om en guide eller noe som viser hvordan man skifter ut viften? Vil helst ikke ødelegge kortet mitt :)

Mvh Kizz

Lenke til kommentar
Vurderer å kjøpe meg en zalman 80mm å montere på istedenfor den orginale. Men er det mulig å kjøpe den orginale viften uten å måtte kjøpe skjermkortet? Har lyst å se spesi. på viften.

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?rd=ZMOP1&toc=5830

Jeg ville kanskje heller satt på denne. Du trenger bare 2 stk. 3mm (tror det var denne dimensjonen) skruer med muttere:

http://www.microplex.no/rubweb/php/rd.php?...N2GLLE&toc=5830

Endret av T2
Lenke til kommentar

Ok. Med Zalam viften som vist over, er det 2 "hurtigheter". Støysvak og normal. Med everest home edition får jeg ikke temperatur på gpu, men det høres ut som om viften går på fullt hele tiden. Men visst jeg kjører på støysvak og plutselig er det 70 grader på gpu-en, (eller for høg temp.) vil det maskinen koble inn og det kommer en melding o at det er for varmt slik som med cpu? Tror neppe jeg kommer til å kjøre viften på normal, for 30 db var litt høgt.

Men papst viften vil den tilpasse seg etter temperaturen på gpu, og kjøle deretter? Eller kjører den på full pining hele tiden...? Den kan vel egentlig kjøre på fullt, for den er såpass støysvak.

Er det mye styr med å fjerne den orginale viften? Har ikke kikket så mye på den enda, men som jeg husker er det ikke BARE å skru ut noen skruer... Men takk for svar :)

Lenke til kommentar

Fant en vifte her hjemme nå ista. Den var på en maskin fra 1996. Navnet på den er: Nidec Beta V TA300DC. HAr kjørt den noen gangen med en ladder, for den 3 pin pluggen frampå er revet av! :S Hvor får jeg tak i sånne plugger? Den er veldig stillegåenda og den er 80 x 80 x 25. Ledningene er litt korte men det er vel bare å lodde litt? Viften fungerer hvertfall så kanskje den kan brukest på gpu? Luefter-Nidec-Beta-V.jpg

Endret av kazzkizz
Lenke til kommentar
Men papst viften vil den tilpasse seg etter temperaturen på gpu, og kjøle deretter? Eller kjører den på full pining hele tiden...? Den kan vel egentlig kjøre på fullt, for den er såpass støysvak.

Pabst viften er så stille at den kan gå på "fullt" (ca 1000 RPM) hele tiden.

Lenke til kommentar

skaff deg en sånn her sak

satte det på et 9800pro kort til en kompis uten noen som helst problemer. resultatet var et nesten lydløst skjermkort, og kjøligere kabinett siden den blåser lufta rett ut.

må passe på at du har plass til det, bør ikke være noe i pci slot'en nedenfor grafikk kortet.

Lenke til kommentar

Kan hende du trenger to ledige pci slotter nedenfor grafikk kortet, det tok ganske mye plass, men er jo ikke så mye arbeid å flytte et kort eller to (dersom du har ledige plasser).

om kjøleren passer på kortet ditt har jeg ingen anelse om, men du kan jo sjekke på

http://www.arctic-cooling.com/vga2.php?idx=63

er noen mål der fra viften, så du må nesten finne fram linjal ser det ut som, eventuelt google og se hva du finner der.

Lenke til kommentar

På laveste hurtiget? Blir det bråkete etterhvert da eller? Det er det jeg er ute etter, å fjerne bråket, og eventulet overklokke når tiden er inne. Men visst den kjøleren bråker, så er den ikke noe for meg.

Men er det sånn at jeg kan styre hastigheten på viften? Siden du snakker om laveste hastighet. Det hadde vert ypperlig, men jeg får ikke temperaturen på skjermkortet dessverre. Everest Home Edition viser ikke temperaturen til gpu :s Skal sjekke siden elmo sendte nå..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...