Gå til innhold

Taskbar i XP

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått et problem som er veldig irriterende, som plutselig kom. Hver gang jeg starter opp maskinen tar det 2-4 minutter (etter XP er startet opp)før den begynner å reagere på tingene jeg gjør, og timeglasset står og renner over taskbaren uten at jeg kan trykke på den før 2-3-4 minutter.

Det er et lite problem, men er det noen som har en løsning på det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har søkt nå, og sett på tweakxp.com for å finne en løsning. Det er imidlertid ennå et problem, siden jeg allerede hadde de innstillingene som var løsningen på problemet.

Det er altså fortsatt treg oppstart selv om jeg har satt instillingene slik at det IKKE skal være treg oppstart. (Beklager den klønete formuleringen)

[ Denne Melding var redigert av: kim_a55 på 2002-06-23 21:12 ]

Lenke til kommentar

kim_a55

prøv om dette blir bedre,trykk på start/connect to/telenor adsl,nå den er åpen trykker du på properties nå kom et nytt vindu opp der trykker du på networking,velg internet protocol(TCP/IP),nå trykker du på properties,nå velger du use the following ip address,der skriver du :192.168.0.1 på dns skriver du :255.255.255.0,du trenger ikke skrive inn punktum,prøv og se om du for raskere oppstart av win xp,til alle dere som har greie på dette venligst rett det om eg har feil.

Kjetil

Lenke til kommentar

Det du har satt i dns tror jeg ikke er en gyldig dns ip ser mer ut som en subnetmaske til ett kl.a nettverk og den ip`en er ikke en ip til ett kl.a nett men ett kl.C nett. Jeg mener at telenor bruker dynamisk ip på sitt adsl nett men dette skulle ikke ha noen betydnig på oppstarten av winXP . Har du installert Norton Internett security og antivirus så er det nok disse som gjør at du får treg oppstart ser hos meg selv at så snart jeg starter opp maskinen med nettverkskortet aktivt og nettverkskabel tilkoblet bruker disse en "evighet" på å starte opp. Prøv å disable nettverkskortet også restarte maskinen å se om det går kjappere da.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-23 23:50, TuMaz skrev:

Norton Internett security og antivirus 2002 versjonen bruker også dødslang tid når jeg starter opp! Noen som vet om en fix til dette?

Skriv inn på "bruk følgende ip-adresse":192.168.0.1

Og på Subnet Mask taster du: 255.255.255.0

Har hatt akkurat samme problemet,og det løste seg ved å gjøre dette.

Dette gjøres under egenskapene til den lokale tilkoblingen....

Lenke til kommentar

Jeg har det samme problemet av og til, innimellom tar det et par minutter før den får summet seg. Alle shortcuts på desktop fungerer, men pekeren viser timeglass over Taskbar og Startknappen fungerer hverken fra Tastatur eller på skjermen.

Best av alt, maskinen står ikke på nett og har aldri stått på nett heller.

Lenke til kommentar

Heisann, jeg sliter OGSÅ med dette lille problemet.

Noen ganger booter den kjempekjapt og laster inn alle ikonene i tray'en..men noen ganger "henger" den i 1-2 minutter før alt er klart. Og jeg har bare vanlig dialup modem. Tror ikke dette har mye med nettverkskort/internett å gjøre nei. Har alle updates fra winupdate osv..siste drivere til gfx-kortet, siste drivere til VIA. Fikk også problemer med lydkortet (soundblaster live 1024). WinXP detekta driverne til WDC Soundblaster under install, men også onboard Legacy Audio-driverne på hovedkortet. Disablet det i BIOS, får ikke disabla Legacy Audio i Device Manager. Resultat: Soundblastern funker ikke 100%. På "advanced" i lydoppsettet står det WDC Soundblaster, men EAX virker ikke i spill. Kan kun bruke Directsound eller Miles Positional 2D Audio.

Får ta med hele setupen min..Har siste BIOS-update også.

AMD XP 1800+, 320Mb SD-RAM, Windows XP Professional,

Soundblaster Live 1024, Abit Geforce3 Ti-200, MSI KT7 133 hovedkort. Siste drivere og updates til alt.

[ Denne Melding var redigert av: Bitex på 2002-06-24 09:37 ]

Lenke til kommentar

Bitex

I mitt tilfelle har det noe med telenor adsl og norton antivirus å gjøre,nede i tray er norton ikonet et rød kryss eg kan ikke gjøre noe før den er vekk,og adsl modemet jobber noe helt sinnsykt,eg tror at norton leter etter andre pc'er,dette problemet har blitt diskutert før men eg fant det ikke når eg søkte i forumet etter det.

Kjetil

Lenke til kommentar

Er nok noe dypere inni systemet mitt da, siden jeg

ikke har noe fast forbindelse til internett som logger på hver gang jeg booter. Starter kun internett via egen dialup connection. Finner ikke ut hvilken prosess det kan være som henger i starten.

Ikke noe stort problem nei, men j***** irriterende.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...