Svampebob_1 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Skal ha meg et nytt 6800ultra kort. Hvilken produsent er å foretrekke? Klokking kommer jeg nok mest sannsynlig ikke til å drive med, men det er viktig at det er stabilt og raskt. Pleier det å være forskjellig hastighet på samme nvidia brikke med de forskjellige produsentene? Lenke til kommentar
apwr Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Bare hold deg unna MSI, så skal nok alt gå bra. Både POV, Gainward, XFX og Asus er gode produsenter. Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Mitt 2 år gamle MSI GF4200Ti kort har jeg ikke hatt noe problemer med. Hva med Aopen? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Bare hold deg unna MSI, så skal nok alt gå bra. er ikke noe feil med MSI bortsett fra 6800 floppen deres Både POV, Gainward, XFX og Asus er gode produsenter. her er jeg enig! Hva med Aopen? AOpen sin 6800serie har ikke vært av den beste kvaliteten, så jeg ville for en gangs skyld holdt meg unna de, selv om AOpen vanligvis leverer produkter med bra kvalitet! Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 er ikke noe feil med MSI bortsett fra 6800 floppen deres Ok.. Forklar. Lenke til kommentar
Musty Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 er ikke noe feil med MSI bortsett fra 6800 floppen deres Ok.. Forklar. http://www.hardware.no/art.php?artikkelid=13279 Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 jepp! men hvorfor skal du absolutt ha 68000u? Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kva med Club3D sine kort? Lenke til kommentar
torkelma Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kva med Club3D sine kort? I utgangspunktet skal alle produsenter ha like kort. F.eks: et 6600GT kort xfx eller msi skal være laget etter Nvidias referansekort. Deretter begynner forskjellige produsenter å forbedre dette. Gainward har f.eks. Golden sample utgaver med forbedret minne og overklokkingsmulighet. XFX kjører på en bedre vifte enn standard på sine 6600GT agp. Disse kortene koster som regel ekstra. Når du nevner club3d er dette i utgangspunktet rimlige kort, og mest sannsynlig identisk til referansekortet. Yter verken mer eller mindre. Dette er min oppfatning. Lenke til kommentar
BennyB9 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 hva med sparkle da de har billige kort? Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) men hvorfor skal du absolutt ha 68000u? Fordi jeg skal ha et rått skjermkort og jeg bruker ikke pc-en nok til at jeg gidder å oppgradere den støtt og stadig. Jeg jobber som IT-konsulent og når dagen er over, så orker jeg ikke å sitte å fikle med pc hjemme også :-P. Ikke mye i hvertfall... Endret 21. februar 2005 av onan Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 hvorfor kjøper du ikke feks x800xt pe da? det er billigere og har høyere ytelse? bare et spørsmål... Kva med Club3D sine kort? club3d kortene er like nVidia sine referanse kort, så de er like bra som alle andre. grunnen til at club3d kortene er billigere enn andre, er fordi kjøper man et club3d kort får mann KUNN kortet og driverne. altså ikke noe stor bundle! Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 hvorfor kjøper du ikke feks x800xt pe da? det er billigere og har høyere ytelse? Dårligere Linux drivere... Lenke til kommentar
Swafty Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 POV og XFX er to gode produsenter. Gainward er også det, men de kortene er som regel overpriset. Lenke til kommentar
Elensar Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 hvorfor kjøper du ikke feks x800xt pe da? det er billigere og har høyere ytelse?bare et spørsmål... Kva med Club3D sine kort? club3d kortene er like nVidia sine referanse kort, så de er like bra som alle andre. grunnen til at club3d kortene er billigere enn andre, er fordi kjøper man et club3d kort får mann KUNN kortet og driverne. altså ikke noe stor bundle! Jaja, eg veit alt det der, det var meint som ein anbefaling frå min side Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Dårligere Linux drivere... ok, har du linux burde du belge nVidia, selv om ATI sine drivere kommer seg. Jaja, eg veit alt det der, det var meint som ein anbefaling frå min side hehe, var mer ment som en forklaring til trådstarter Lenke til kommentar
Svampebob_1 Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 AOpen sin 6800serie har ikke vært av den beste kvaliteten, så jeg ville for en gangs skyld holdt meg unna de, selv om AOpen vanligvis leverer produkter med bra kvalitet! Høy feilrate? Lenke til kommentar
Deadringer Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 ja, hvertfall høyere enn produsenter som POV og XFX Lenke til kommentar
k.rab Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 hva med sparkle da de har billige kort? Jeg kjøpte et Sparkle 6800GT som kom i posten på fredag. Jeg betalte 3000 og er strålende fornøyd. Jeg synes også det var relativt stillegående, hadde trodd det skulle bråke siden det har to vifter... Jeg kan anbefalle dette kortet på det sterkeste. (men jeg er klar over at trådstarter er ute etter et ultra kort, men sparkle vil sikkert være et godt alternativ i det tilfelle også :-) ) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå