tørrfisk Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Må man ha bredbåndet på hoved-telefonlinjen? Jeg har det ikke koblet slik og tilkoblingen blir brutt hver gang noen bruker telefonen, jeg har bare splitter på uttaket der jeg har ruteren stående. Har også hørt at man må splitter på alle telefonuttakene. Stemmer dette? Hvordan fikser jeg tilkoblingen permanent? Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Må man ha bredbåndet på hoved-telefonlinjen?Jeg har det ikke koblet slik og tilkoblingen blir brutt hver gang noen bruker telefonen, jeg har bare splitter på uttaket der jeg har ruteren stående. Har også hørt at man må splitter på alle telefonuttakene. Stemmer dette? Hvordan fikser jeg tilkoblingen permanent? Enten må du sette opp splitteren før alle telefonuttak og strekke en egen ledning mellom splitter modem eller så kan du bruke en splitter pr telefon hvis du ikke føler for og bruke førstnevnte metode. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Enten må du sette opp splitteren før alle telefonuttak og strekke en egen ledning mellom splitter modem eller så kan du bruke en splitter pr telefon hvis du ikke føler for og bruke førstnevnte metode. Der datamaskinen står er det vanskelig å få strekt en kabel fra hoveduttaket, så det er nok splitter løsningen som passer meg best. Kjøpte 3 stk "ISDN splittere" på telehuset, de har bare 2 inntak/uttak, mens Speedtouch ADSL splitteren har 3, men de i butikken insisterte på at det var det samme, så det stemmer vel? Eller? Den med 3 er vel bare for det uttaket ADSL'n skal stå på? Endret 21. februar 2005 av tørrfisk Lenke til kommentar
agvg Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kjøpte 3 stk "ISDN splittere" på telehuset, de har bare 2 inntak/uttak, mens Speedtouch ADSL splitteren har 3, men de i butikken mente at det var det samme, så det stemmer vel?Den med 3 er vel bare for det uttaket ADSL'n skal stå på? Tviler jeg på er samme sak, ISDN-splittere deler bare opp ledningen i flere uttak mens en ADSL-splitter inneholder et filter som hindrere ADSL og telefon og forstyrre hverandre. Lenke til kommentar
tørrfisk Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Kjøpte 3 stk "ISDN splittere" på telehuset, de har bare 2 inntak/uttak, mens Speedtouch ADSL splitteren har 3, men de i butikken mente at det var det samme, så det stemmer vel?Den med 3 er vel bare for det uttaket ADSL'n skal stå på? Tviler jeg på er samme sak, ISDN-splittere deler bare opp ledningen i flere uttak mens en ADSL-splitter inneholder et filter som hindrere ADSL og telefon og forstyrre hverandre. Æsj, tenkte meg det. Sånn går det når man snakker med "eksperter" på Telehuset.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå