bluesmaster Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Jeg lastet ned Direct Connect forleden dag, men fikk det ikke til å funke. Har noen råd til lille meg? Lenke til kommentar
magfa Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 tja.. sitter du bak en ruter eller noe sånt må du sette deg som passiv pruker, å får kun lasta ned fra passive brukere. selv om du ikke sitter bak en ruter så kan du jo prøve å sette deg som passiv i options. Lenke til kommentar
BBC Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 12:16, magfa skrev:...å får kun lasta ned fra passive brukere... Nei - du får kun lastet ned ifra aktive brukere. Fordi i en passiv-passiv-situasjon er det jo ingen som kan opprette en tilkobling. Ellers skal tipset fungere. Lenke til kommentar
Xvani Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Jeg vil heller anbefale å åpne port (412 er det vel, personlig har jeg en annen :wink:) og finne ip adressen din. Den letteste måten er f.eks å gå på www.itavisen.no/speedometeret og kjøre testen. Da kan du nemlig kjøre i active mode, og bruke multi-hub funksjonen, og få (omtrentlig) ping. Da kan du oxo laste ned fra fler =) IP-adressen putter du inn i settings der det står connection settings, IP adress (i DC++ ihvertfall, husker ikke Neomodus) Sammen med den åpne porten bør dette funke fett. La oss vite åssen det gikk! =) Lenke til kommentar
SirHartge Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Passser under programvare. Takk Lenke til kommentar
Suicid3 Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Hvis en åpner port 412 og man er bak en router kan man da være en aktiv bruker istedetfor passiv da ? Lenke til kommentar
steinih Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Ja det kan du! Det ble vel oxo fortalt av flere her. Du kan oxo velge å bruke en annen port, men husk å spesifisere den samme posten i DC da. /steinih :smile: Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Jeg prøvde å åpne porten i routeren på IP - NAT settings, men det er tydelig at det ikke gikk så bra, for jeg får ikke kontakt med noen. Har routeren til Nextgentel, Netopia. Er det noen som har en "smørbrødliste" på hvordan man gjør dette? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 25. juli 2002 Del Skrevet 25. juli 2002 Husk også å sette DC's IP addresse til det samme som routerens IP adresse (DC: settings->connection) Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 26. juli 2002 Del Skrevet 26. juli 2002 Har gjort dette, men det fungerte likevel ikke. Åpnet port 412 i NATen (skal det åpnes en port til, slik som ved FTP?) Så satt jeg port og IP i Direct Connect etterpå, men ingen reaksjon når jeg skulle connecte til folk i DC. Noen som har gjort dette, som kan fortelle litt mer om hvordan de gjorde dette? Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Nå har jeg faktisk klart å koble meg til som aktiv bruker, men det er fortsatt noen ting jeg lurer på. Hvordan fungerer søkefunksjonen. Jeg kobler meg på en hub og søker deretter etter noe som jeg burde få hits på, f.eks madonna, eller spiderman, o.l. Men nei, ikke en dritt. Er det noe ekstra man må gjøre for å få søkefunksjonen til å fungere, f.eks åpne noen andre porter? Ellers klarer jeg å laste ned fra andre, men, er det noen som har noen tips på å finne raske connections? Eller hva man gjør hvis den andre brukeren går offline? Kan man resume hos en annen bruker? Takker for hjelp Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-07-29 12:27, andreas76 skrev:Nå har jeg faktisk klart å koble meg til som aktiv bruker, men det er fortsatt noen ting jeg lurer på. Hvordan fungerer søkefunksjonen. Jeg kobler meg på en hub og søker deretter etter noe som jeg burde få hits på, f.eks madonna, eller spiderman, o.l. Men nei, ikke en dritt. Er det noe ekstra man må gjøre for å få søkefunksjonen til å fungere, f.eks åpne noen andre porter? Ellers klarer jeg å laste ned fra andre, men, er det noen som har noen tips på å finne raske connections? Eller hva man gjør hvis den andre brukeren går offline? Kan man resume hos en annen bruker?Takker for hjelp De får vel uansett koblet på som aktiv bruker, men da kan det hende søkefunksjon og sånt ikke funker. Det er nok noen instillinger et sted som ikke stemmer helt. Har du satt opp alt riktig, så skal søkefunksjonen virke. Når det gjelder bra hastighet, kan det være lurt å se etter BBB, bonet, bostream, sunet ++ i nickene til brukerne. Eller om de har en sånn rød sak foran nicket sitt.. (viser at de uploader med mer enn 100kB/s.. :smile: Når han du laster fra går offline, kan du resume fra en ny bruker ja :smile: Håper dette hjalp, hvis ikke spør litt til.. :smile: Mvh. Knuty [ Denne Melding var redigert av: Knuty på 2002-07-29 12:40 ] Lenke til kommentar
Anders Leipsland Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den 2002-06-23 14:25, Xvani skrev: og finne ip adressen din. Den letteste måten er f.eks å gå på www.itavisen.no/speedometeret og kjøre testen. Den letteste måten å finne IPen din er: Windows9x: start : kjør : winipcfg Windows2000/XP: start : kjør : cmd : ipconfig :smile: Lenke til kommentar
Knuty Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Quote: Den letteste måten å finne IPen din er:Windows9x: start : kjør : winipcfgWindows2000/XP: start : kjør : cmd : ipconfig :smile: Kommer litt ann på det, her i huset får jeg bare se ip'en jeg har på nettverket (192.168.1.10) med den metoden, ikke ip'en som går ut av huset.. (80.xx.xx.xx) hvis du skjønner? Den får jeg f.eks. ved å sjekke på itavisen.. :smile: Tilbake på forumet forresten Anders? :smile: [ Denne Melding var redigert av: Knuty på 2002-07-29 13:01 ] Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 29. juli 2002 Del Skrevet 29. juli 2002 Jeg er bak en firewall på et nettverk som jeg IKKE administrerer... hvordan kan jeg bli "aktiv" bruker i DC? Hvordan kan jeg finne ut hvilke porter som kan brukes? Lenke til kommentar
andreas76 Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 Nå har jeg gått igjennom settingsene, og fortsatt funker ikke søkefunksjonen. Veldig merkelig, for det er jo ingen settings som omhandler søkefunksjon på DC. Og jeg vil jo tro at alt er bra med router oppsettet og portene når jeg klarte å komme i aktiv modus. Lurer på om jeg skal avinstallere hele programmet og installere det på nytt. Kan jo være det skjedde en feil under installering-not likely...Kan noen svare meg på hva DC++ er. Men helst vet noen hvordan jeg kan få søkefunksjonen til å fungere.... Lenke til kommentar
Lch Skrevet 30. juli 2002 Del Skrevet 30. juli 2002 DC++ er en litt annerledes DC-klient, laget i C++. http://dcplusplus.sourceforge.net/ GUI er endret, funksjonaliteten er forbedret mm. Definitivt verdt et forsøk. Lenke til kommentar
lysbryter Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Men DC++ er ikke lov å bruke mange steder... f.eks. de gromme BBB-hubene. (Hvorfor egentlig?) Lenke til kommentar
Lch Skrevet 31. juli 2002 Del Skrevet 31. juli 2002 Si det. Kanskje fordi det er åpent så man kan trikse med det, du kan være koblet til mer enn en hub samtidig => du deler slots og båndbredde over flere hubber mm. Spør en OP på en hub det ikke er tillatt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå