Gå til innhold

Nikon D100 + AF-S 24-85G til EUR 1100,-

Anbefalte innlegg

Jeg er på prisjakt etter enten Slr eller Dslr kamera, og kom over dette. Jeg skal på påskeferie til svigers i Frankrike, og dette ser jo ut som et seriøst bra tilbud. Har dere noen betraktninger/betenkninger på dette?

Til sammenligning har Best-buy dette, som jeg tror er det samme. Prisforskjell på ca 100%

Greit nok at dette ikke er et norskt kamera, men for meg spiller det liten rolle.

Mvh

Geir

Endret av gwh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er selfgølgelig helt OK å kjøpe en D100, men å basere det på bestbuy pris på en pakke det selges ultralite av i norge blir litt feil.... Skal du slippe kamerahuset i gulvet med jevne mellomrom velg en D100, skal du ikke velg D70 IMHO

Endret av fleggis
Lenke til kommentar

D100 er mer avansert på noen områder (blant annet kan du få batterigrep til det, og det er noe mer solid), men for de fleste er D70 et bedre valg da det er mer moderne på de fleste punkter. Oppstarthastighet, utløserhastighet, batterilevetid, bildebrikke, signalbehandling, skrive/lesehastighet osv... også er det lettere.

Det beste hadde vel vært å finne en side som sammenligner disse to opp mot hverandre, men kommer ikke på noen akkurat nå (EDIT: Linken som dan1el har over meg her, er fin). Hadde jeg fått valget mellom et D100+24-85 kit til f.eks 7000 og et D70+18-70 kit til f.eks 9000 (nåværende pris), så hadde jeg valgt D70... og det er ikke bare fordi 24-85 linsa gir deg dårlig vidvinkel.

Endret av Afseth
Lenke til kommentar

Jeg har bytta fra D100 til D70 og angrer ikke et øyeblikk. Har brukt 18-70 objektivet på begge kameraene og syns det er veldig bra til en rimelig pris. D70 gir skarpere bilder med bedre farger etter min mening. også bedre på blitsfotografering (SB 800). En del innstillinger er også mer logisk og enkelt å foreta.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...