Gå til innhold

LCD med høy vertikal innsynsvinkel?

OV-103

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

He he. De skal stå på båtsimulatorer og ha den funksjonen at instruktøren skal kunne følge med på en kloning av det visuelle på broene. Disse skjermene pleier å stå et lite stykke over hovedskjermen til instruktøren. Vi har heldigvis ikke fått noen søksmål enda. ;)

Lenke til kommentar

Hvis instruktøren står på ca samme plass hele tiden bør det ikke by på store problemer å vinkle LCD-skjermen en tanke nedover. Ellers er alternativet, som Jankee sa, å gå for en dyrere IPS-basert skjerm, som stort sett bare finnes som 19-tommer eller større (en del 19-tommere har også TN-paneler, så pass på).

Lenke til kommentar
Problemet er vel at den er nærmest umulig å få tak i...

Nei, det har du rett i. Så bare fort i prisguiden at Best-Buy solgte den, men de har sikkert problemer med å skaffe den.

Men utifra måten du ordlegger deg kan det virke som om VA-panelbaserte skjermer er vanskelig å få tak i idag...? Er alt blitt TN, nå, eller?

Lenke til kommentar

Når det gjelder 17-tommer, ja. 19-tommere er litt så som så, selv om trenden går me og mer mot TN der også - hovedsakelig pga pris. På størres skjermer er det i all hovedsak IPS som er greia.

Men back on topic:

For å kunne anbefale noen konkrete skjermer må jeg nesten vite litt mer om kravene fra dette programmet. Er det mye raske bevegelser, eller store krav til fargenøyaktighet? Hvis ikke så duger det meste på markedet idag.

Lenke til kommentar

Så veldig raske bevegelser er det ikke (ihvertfall ikke i nærheten av raske FPS spill). Siden bare er for å se hvordan elevene styrer skipet så er ikke farge kravet så stort heller.

Jeg har funnet Samsung Syncmaster 711T (178/178 grader og god tilgjengelighet) og BenQ FP785 (170/170 grader og god tilgjengelighet). Så da får jeg vel be om å få disse inn til testing og håpe at de vinklene gjelder sånn noenlunde i praksis.

Takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...