tømta Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hei! Flyttet til ny adresse, hvor nextgentel ikke kunne levere bredbånd. Leverte inn router. Hadde i perioden på 2 år fire routere som gikk i stykker som jeg returnerte til nextgentel, og en som jeg har ødelagt og betalt for. Nå har jeg fått faktura på en router som de mener jeg ikke har levert, er ikke sikker på om jeg har kvitteringene på alle routerene jeg sendte tilbake. Nextgentel bare krever at jeg skal finne ut hvilken jeg ikke levert, de mener at jeg har mottat syv routere, noe som er en for mye.. Har dere noe lure forslag? Kjedelig å betale 2500 kr for noe jeg ikke har.... Lenke til kommentar
captzalo Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hvis du sendte som Norgespakke, fikk du et pakkesporingsnummer. Lever dette til Komplett og be dem ta det opp med Posten. Hvis du har sendt routeren som brev uten pakkesporingsnummer eller forsikring, må du nok pent betale den på egen hånd. Lenke til kommentar
plex- Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Captzalo: Hvor kom komplett inn i bilde? Lenke til kommentar
tømta Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Sente som 3'er pakker, men finn kviteringer for 2 år tilbake, og finne ut hvilken router de mener de ikke har mottatt er litt vansklig... Tror at de mener de har sent ut flere enn det jeg har mottatt også ... Lenke til kommentar
sentry Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg fikk også en purring når jeg hadde returnert min router. Hadde da et sporingsnr og de fant den. Lå hos NGT Det virker som NGT har det med ikke å sjekke posten sin eller at de vil på død og liv sende ut purringer. Tror nok ikke de vil gi seg før du har et sporingsnr e.l å vise frem Lenke til kommentar
pian Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hmmm. Jeg fikk også en purring... og en regning. Måtte holde på masse for å få det til. Denne gang ble det pakke på meg også, da gikk det fint. Men det er en dårlig rutine på det ser det ut til. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Et lite offtopic spørsmål, tok du vare på esken hver gang du fikk en ny router. Jeg skal returnere en router som hadde "rustet" i lan-porten. Men hvem søren tar vare på en eske? Kan man sende den inn godt innpakket med en annen eske uten å måtte betale for den gamle esken man ikke lenger har? Lenke til kommentar
tømta Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har sent i uorginal eske, gikk fint det ... eller er det derfor de ikke har mottat router ... ? Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ein ødelagt ruter gidder nok ikkje NGT å fikse på. Den blir sikkert sendt tilbake for å bekrefte at den er død og at du ikkje lyg for å stjele den, så ein ødelagt ruter er like nyttig i uoriginal embalasje som original. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 min ble ødelagt før jul en gang, de sendte mail om at de skulle ha den tilbake, har ikke hørt noe mer fra dem, trdde ikke de brydde seg så mye om routerene... har ikke fått noe regning eller lignende... Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 min ble ødelagt før jul en gang, de sendte mail om at de skulle ha den tilbake, har ikke hørt noe mer fra dem, trdde ikke de brydde seg så mye om routerene... har ikke fått noe regning eller lignende... Ikke vær for trygg at NGT ikke sender ut regning. De elsker å etterfakturere etter ett par års tid. Bare min egen erfaring. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Nå har jeg fått faktura på en router som de mener jeg ikke har levert, er ikke sikker på om jeg har kvitteringene på alle routerene jeg sendte tilbake. Nextgentel bare krever at jeg skal finne ut hvilken jeg ikke levert, de mener at jeg har mottat syv routere, noe som er en for mye.. Det er opptil NextGenTel å bevise at du faktisk har motatt den routeren de krever betaling for. Jeg regner med at slikt blir sendt med posten, og da skal det jo signeres for å hente ut pakken. Det er bare å kreve at NGT kan legge fram kopi av den signerte hentelappen. Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 Jeg har sagt opp NGT-abonntet mitt nå, også får jeg beskjed om å levere inn ruteren som jeg betalte 300 kr for når jeg startet abbonentet! Hvordan kan de kreve tilbake noe jeg har kjøpt!?! Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. juni 2011 Del Skrevet 14. juni 2011 (endret) Jeg har sagt opp NGT-abonntet mitt nå, også får jeg beskjed om å levere inn ruteren som jeg betalte 300 kr for når jeg startet abbonentet! Hvordan kan de kreve tilbake noe jeg har kjøpt!?! I og med at Nextgentel ikke selger rutere, så er nok de 300kr du snakker om oppgraderingsgebyret som gjør at du får ha trådløs ruter til utlån ut abbonemnetstiden din fremfor en standard ruter uten trådløs funksjonalitet. Sånt kommer frem rimelig klart der man velger å bestille slikt, så dette burde ikke komme som en overraskelse om du faktisk leser informasjonen og ikke anntar for mye på egenhånd. EDIT: og om det skulle være snakk om telefonsalg og du mener du har fått feil-info så er det bare å kontakt support og be dem grave frem lydbåndet av samtalen. Det er rimelig standard at all slik telemarketing blir tatt opp i disse dager - så om du har en rettmessig klage i forhold til slikt er det som regel grei biff. -Stigma Endret 14. juni 2011 av Stigma Lenke til kommentar
NavStar22 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) I og med at Nextgentel ikke selger rutere, så er nok de 300kr du snakker om oppgraderingsgebyret som gjør at du får ha trådløs ruter til utlån ut abbonemnetstiden din fremfor en standard ruter uten trådløs funksjonalitet. Sånt kommer frem rimelig klart der man velger å bestille slikt, så dette burde ikke komme som en overraskelse om du faktisk leser informasjonen og ikke anntar for mye på egenhånd. Her er faksimile av fakturaen. Jeg chattet(de har faktisk ikke så verst kundeservice på chat) med NextGentel om dette. De sa også at det egentlig var leie av router, men siden det ikke gikk frem av fakturaen så slapp jeg å levere den! Endret 15. juni 2011 av mysaviourdied4u2 Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Har nettopp sagt opp Nextgentel selv pga overgang til Telenor. Fikk en mail om at jeg måtte returnere router hvis ikke ville jeg bli fakturert for den. Lenke til kommentar
amiga600 Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 Både jeg og en venn av meg har opplevd å sende inn router til NGT for så å få en purring fordi de mener de ikke har mottatt den... Hadde begge tatt vare på sporingsnummer så ble ikke noe mer styr ut av det... At de fortsatt holder på med detter er jo håpløst. Har de ikke oversikten over hva de får inn?? Lenke til kommentar
swanky Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) I og med at Nextgentel ikke selger rutere, så er nok de 300kr du snakker om oppgraderingsgebyret som gjør at du får ha trådløs ruter til utlån ut abbonemnetstiden din fremfor en standard ruter uten trådløs funksjonalitet. Sånt kommer frem rimelig klart der man velger å bestille slikt, så dette burde ikke komme som en overraskelse om du faktisk leser informasjonen og ikke anntar for mye på egenhånd. Her er faksimile av fakturaen. Jeg chattet(de har faktisk ikke så verst kundeservice på chat) med NextGentel om dette. De sa også at det egentlig var leie av router, men siden det ikke gikk frem av fakturaen så slapp jeg å levere den! Ikke utenkelig at du vil fjerne det bildet som inneholder navn, adresse, telefonnr., epostadresse, fødselsdato og kundenr... Endret 15. juni 2011 av swanky 2 Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 15. juni 2011 Del Skrevet 15. juni 2011 (endret) I og med at Nextgentel ikke selger rutere, så er nok de 300kr du snakker om oppgraderingsgebyret som gjør at du får ha trådløs ruter til utlån ut abbonemnetstiden din fremfor en standard ruter uten trådløs funksjonalitet. Sånt kommer frem rimelig klart der man velger å bestille slikt, så dette burde ikke komme som en overraskelse om du faktisk leser informasjonen og ikke anntar for mye på egenhånd. Her er faksimile av fakturaen. Jeg chattet(de har faktisk ikke så verst kundeservice på chat) med NextGentel om dette. De sa også at det egentlig var leie av router, men siden det ikke gikk frem av fakturaen så slapp jeg å levere den! Ja, det er nok som jeg sa - men jeg er helt enig i at det kunne kommet mye bedre frem av fakturaen. Du er ikke den eneste som har misforstått dette for å si det slik. værken under Nextgentel eller andre ISPer. Det kunne med fordel vært bedret forklaring og merking på slike ting. -Stigma Endret 15. juni 2011 av Stigma Lenke til kommentar
Logum Skrevet 14. juni 2012 Del Skrevet 14. juni 2012 Noen som vet om det er mulig å levere den til NGT på Sandsli i stedet for å sende i posten? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå