nordin Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Kjøpte PCen min for konfirmasjonspengene i mai 2003 og synes fortsatt den holder mål til mitt bruk. Har følgende komponenter: Asus A7N8X hovedkort Maxtor 120gb 8mb cache AMD XP 2400+ Geil 512mb ram ATI Radeon 9600 Jeg spiller en del sportsspill (FIFA, FM, UEFACL, NBA, NHL) i tillegg til CS og DoD. Har aldri opplevd begrenset eller dårlig grafikk med skjermkortet mitt på disse spillene. NBA er et spill som krever litt, men det går helt fint på 1024x720x32 (eller noe slikt). Jeg synes også maskinen er rask nok, ettersom jeg har fjernet all spyware og har et skikkelig anti-shit system på PCen (ZoneAlarm, Spyware scanner, AVG). Er det noe av dette som er utdatert? Er 512mb ram godt nok i disse dager? Ser at prisen på RAM har steget ekstremt. Hvorfor det? Prisene pleier jo alltid å falle. Poenget med denne tråden var egentlig at jeg tenkte jeg skulle spørre om hjelp til kjøp av tilbehør til dataen, men så kom jeg på en mulig oppgradering i tillegg. Det er ingen tvil om at musen min er utslitt og utdatert, i tillegg til at PCen blir for varm og henger seg når jeg spiller krevende spill som NBA og BFV lenge. Trenger derfor følgende: - Ny optisk mus. Max 250kr. - Ny CPU-vifte til AMD XP 2400+ - Ny kabinettvifte. Her har jeg ingen aning. Finner dere noe som passer inn? Tenkte også på å satse på en DVD-brenner. Er det lurt å slå til i disse dager? Prisene er jo ikke akkurat høye for tiden. Bør ikke koste mer enn 600kr. Kunne også eventuelt trengt en spindel med 10-20 DVD-plater i samme slengen. Jeg vil helst bestille alt på samme nettbutikk uten at det koster meg skjorta. Noen tips? Lenke til kommentar
CrZy_T Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 512MB ram holder. Jeg har 1gig, sjeldent jeg bruker over 512. RAM-prisene stiger alltid mot ~påske, og synker mot sommern (enkelt å greit fordi det produserer like mange brikker hver eneste dag i året, og det er flest folk som handler pc-stash på vinterhalvåret). Når det gjelder skjermkort osv ville jeg ventet til jeg hadde hatt behov for å bytte ut cpu/hk og kjøpt PCI-e. DVD-brenner er jo noe man alltids kan trenge, men hver klar over at (som alltid) noe nytt står for døren nå(HD DVD og Blu-Ray). Seff det er kun snakk om ~500 spenn for en grei brenner (NEC f.eks), men det er mye penger for en på ~16. Lenke til kommentar
Morten K Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Legg til 75 kr,så får du deg en kongemus. MX 510 er uten tvil den beste musen jeg har prøvd. Skal du ha en god og stillegående kjøler,så er Zalman veldig bra.Bare sjekk først at du har plass til den. Er det 80*80mm kabinettvifte du skal ha? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå