Gå til innhold

TV-kortet fungerer ikke - WMP er feilen?

nordin

Anbefalte innlegg

Fikk Winfast TV2000 Expert til jul og installerte det problemfritt. Jeg formaterte disken for noen uker siden, og har ikke fått til tv-kortet siden det. Det som skjer er at jeg får et helt svart bilde, uansett om jeg har kabelen i eller ikke. Tror ikke det er noe galt med selve tv-kortet eller tilkoblingen til pcen, ettersom det popper opp en melding om uinstallert hardware. Når jeg installerer tv-kortet får jeg opp en melding om at jeg må installere WMP 5.2 eller høyere for at kodekene skal bli installert. Jeg kan ikke huske å hatt problemer med det første gang jeg installerte. Har WMP 10 installert, men jeg har trøblet litt og får ikke avinstallert det skikkelig, selv om jeg haker av for "show updates" i add/remove-programs seksjonen. Er det kodekene som er problemet, eller er det noe annet viss vass? Utrolig irriterende å ikke få til dette. Jeg trenger tv-kortet til opptak av forskjellige ting. Håper noen kan hjelpe her. Se vedlegg.

post-23-1108948913_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er flere mpeg formater. MPEG-1, MPEG-2, MPEG-4 etc. Mener TV-kort bruker MPEG-1. Ser ut som ditt kort gjør det også, selv om det ikke står det direkte (http://www.cws.net.au/LEADTEK/tv2000expert.html). Men kan jo være noe annet som er problemet også. :)

Edit: Har du WDM Video For Windows Capture Driver installert? Tror den må være installert også for at TV-kort skal fungere. Det må det ihvertfall for mitt Pinnacle kort.

Trond

Endret av _crs_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...