Gå til innhold

Hvor viktig med bra PSU?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

I mange tilfeller kan det være det ja. Akkurat om din PSU er for svak vet man ikke, for du har ikke nevnt den :p

Strømforsyningen skal dele ut stabile og jevne spenninger til alle komponenter i PCen, og hvis man har en PC til 15 000,- sier det seg selv at en PSU til 300,- kanskje ikke holder. OG man bør ikke se seg blind på hva produsenten setter på at Watt-mengde.

Merke og spesifikasjoner på PSU takk!

Endret av Playmofetish
Lenke til kommentar

Enda en post om PSU på kabinetter, som påpekt i tidligere tråder, skal disse legges i PSU og elektronikk, står sticky om det også. Ber om at en moderator flytter denne topic`en snarest.

Til trådstarter: Kanskje du burde vurdere en ny PSU ja, men sjekk som sagt først om det er den som er synderen. Vet heller ikke så mye om hvor store svingninger som er "tillatt", men på den nye til MIST (som btw er veldig stabil har jeg hørt, skal snart teste den selv) er det +/- 0,3 volt tror jeg. (Hhusker sikkert ikke helt rett her, men se på hva klokken var når jeg post`a dette.

Her er en topic (på rett sted btw) om denne PSU`en

Og her er noe om hva som er normalt (synes å huske å ha lest det et sted inni der, nermere toppen)

Lenke til kommentar

Jeg har ingen personlig erfaring med Q-Tec, så jeg skal ikke sverte de unødvendig. Men den PSUen du har, har en mye lavere kontinuerlig effekt enn 400W. Mange billigmerker av PSUer oppgir kun max øyeblikkseffekt, eller peak effect. PSUen din klarer altså å gi 400W et kort øyeblikk, men ikke over lengre tid, ikke 400W kontinuerlig.

Derfor vil jeg tro at en overklokket P4-prosessor, to harddisker, og et 9600XT vil kunne trekke mer strøm enn en 400W Q-Tec klarer å levere stabilt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...