magnus.o Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Sliter litt med stabilitet på systemet mitt. Har tenkt på om det kan være PSU'en min som rett og slett er for svak/dårlig? Kan dette være tilfellet? Lenke til kommentar
Pels Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ja. Det er en viktig del av hele systemet. Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) I mange tilfeller kan det være det ja. Akkurat om din PSU er for svak vet man ikke, for du har ikke nevnt den Strømforsyningen skal dele ut stabile og jevne spenninger til alle komponenter i PCen, og hvis man har en PC til 15 000,- sier det seg selv at en PSU til 300,- kanskje ikke holder. OG man bør ikke se seg blind på hva produsenten setter på at Watt-mengde. Merke og spesifikasjoner på PSU takk! Endret 21. februar 2005 av Playmofetish Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 PSU'en er en Q-Tech Dual Fan (som forøvrig bråker ENORMT) på 400w. Beklager at dette datt ut første gang! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Du kan jo kjøre en temp/volt monitor som støttes av hovedkortet ditt, og se hvor stabile +12V/+5V/+3.3V/VCore er. Hvis de svinger veldig eller er langt unna normalen så har du nok trolig for svak PSU. Trond Lenke til kommentar
magnus.o Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Ja.... Er ikke så veldig inne på dette med PSU. Hvor mye er det tillatt at det svinger? Forholder vi oss til den +/-5%-regelen? Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Ja. Over 10% blir nok det veldig ustabilt. Trond Lenke til kommentar
sigen Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Enda en post om PSU på kabinetter, som påpekt i tidligere tråder, skal disse legges i PSU og elektronikk, står sticky om det også. Ber om at en moderator flytter denne topic`en snarest. Til trådstarter: Kanskje du burde vurdere en ny PSU ja, men sjekk som sagt først om det er den som er synderen. Vet heller ikke så mye om hvor store svingninger som er "tillatt", men på den nye til MIST (som btw er veldig stabil har jeg hørt, skal snart teste den selv) er det +/- 0,3 volt tror jeg. (Hhusker sikkert ikke helt rett her, men se på hva klokken var når jeg post`a dette. Her er en topic (på rett sted btw) om denne PSU`en Og her er noe om hva som er normalt (synes å huske å ha lest det et sted inni der, nermere toppen) Lenke til kommentar
Playmofetish Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har ingen personlig erfaring med Q-Tec, så jeg skal ikke sverte de unødvendig. Men den PSUen du har, har en mye lavere kontinuerlig effekt enn 400W. Mange billigmerker av PSUer oppgir kun max øyeblikkseffekt, eller peak effect. PSUen din klarer altså å gi 400W et kort øyeblikk, men ikke over lengre tid, ikke 400W kontinuerlig. Derfor vil jeg tro at en overklokket P4-prosessor, to harddisker, og et 9600XT vil kunne trekke mer strøm enn en 400W Q-Tec klarer å levere stabilt. Lenke til kommentar
Gjest Slettes-xwByZdFZ Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 det er sinnsykt viktig med en god strømforsyning... hele systemet avhenger jo av det.... Lenke til kommentar
MGen Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Har akkurat anskaffet meg en Fanless YESICO 420W psu ..og om du trenger en lydløs og stabil psu, så er denne absolutt å anbefale Endret 21. februar 2005 av MGen Lenke til kommentar
wilai Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 viste du har mange HD og dei nyeste Skjermkorten da vil du trenge ca 300-500 watt Lenke til kommentar
Rikky Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Enda en post om PSU på kabinetter, som påpekt i tidligere tråder, skal disse legges i PSU og elektronikk, står sticky om det også. Som vanlig; stickyer er alltid lurt å ta en titt på. Flyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå