darkness| Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Er vel heller innholdet av taurin som gjør at Red Bull ikke selges i Norge. Det har jeg også hørt. Det har vel også med at det visstnok skal være farlig å drikke for mye redbull sammen med alkohol. Disse påstandene vet jeg ikke om er sanne da. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 http://www.dagbladet.no/dinside/2001/07/06/267907.html Lenke til kommentar
Feynman Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Er vel heller innholdet av taurin som gjør at Red Bull ikke selges i Norge. Har hørt det kommer ann på kofferininnholdet, er det rett?Jeg er rimelig sikker på at det i Norge er taurin som er grunnlaget for forbudet. Men det varierer fra land til land. I Danmark er det niacin-innholdet (B-vitamin) som gjør at det er ulovlig. Overskudd av dette stoffet kan føre til hyperaktivitet. Lenke til kommentar
Passasjer Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Bryr meg ikke om RedBull kommer til Norge, men kult om de setter opp maksgrensen på koffein Lenke til kommentar
Camron Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 I forrige nr. av Nasional Geographic sto det en sammenligning mellom Red Bull og andre produkter som inneholder koffein: Battery 0,33cl - 50mg Fanalgin 1 tablett - 50 mg Solo Pluss 0,5l - 50mg Coca-Cola 0,5l - 60mg Kaffe fra kaffemaskin 1,5dl - 80mg Red Bull 25cl - 80mg Det er jævli mye mer koffein i RB enn kaffe Lenke til kommentar
Feh Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Det har vel også med at det visstnok skal være farlig å drikke for mye redbull sammen med alkohol. Disse påstandene vet jeg ikke om er sanne da. Jeg avkrefter de påstandene på stedet... av personlige erfaringer (og nære venners) Når man hører om folk som dør av følge av RB+Alkohol, er det en ting som sjeldent/aldri blir opplyst om, og det er 1. Mengden som har blitt konsumert (i et par saker jeg har lest om i avisen, har omkomne drukket så mye som 2-5 liter RB hver dag over en lengre periode for å bruke det som oppkvikkere når de trena...) og 2. at omkomne har drukket (vodka)redbull samtidig som de har vært påvirket av andre narkotiske stoffer (ecstasy, amfetamin f.eks etc...) Har drukket en DEL VKRB, og jeg har aldri følt noe ubehag eller bivirkninger av det... Håper inderlig at RB ikke kommer til norge, fordi da blir den ikke "hellig" lengre synes det er bra at jeg bare får tak i det en 2-4 ganger i året, da blir det mer stas hver gang Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Drikke Red Bull no eg de e ikkje sånn kjempe godt men... Lenke til kommentar
Erik_s Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Håper RB blir lovligt i Norge.. kommer til og savne Vodka Redbull con fresà når jeg kommer hjem til Norge (gran canaria ) (det smaker himmelsk) Lenke til kommentar
Cerb89 Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 (endret) Tekst. Endret 12. september 2016 av Cerb89 Lenke til kommentar
darkness| Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Det har vel også med at det visstnok skal være farlig å drikke for mye redbull sammen med alkohol. Disse påstandene vet jeg ikke om er sanne da. Jeg avkrefter de påstandene på stedet... av personlige erfaringer (og nære venners) Når man hører om folk som dør av følge av RB+Alkohol, er det en ting som sjeldent/aldri blir opplyst om, og det er 1. Mengden som har blitt konsumert (i et par saker jeg har lest om i avisen, har omkomne drukket så mye som 2-5 liter RB hver dag over en lengre periode for å bruke det som oppkvikkere når de trena...) og 2. at omkomne har drukket (vodka)redbull samtidig som de har vært påvirket av andre narkotiske stoffer (ecstasy, amfetamin f.eks etc...) Vel, det er sikkert mange som har drukket redbull og vodka uten å ta skade av deg. Det er mange som har tatt diverse dop også uten å ta skade av det, men det betyr ikke at et ikke kan være farlig. Hadde det vært tilfelle at personen som døde var påvirket av andre narkotiske stoffer, så hadde det nok kommet frem, jo. Personlig synes jeg forresten ikke at Red Bull er noe godt, derfor stiller jeg meg ganske likegyldig til om det blir lovlig i Norge eller ikke. Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 I forrige nr. av Nasional Geographic sto det en sammenligning mellom Red Bull og andre produkter som inneholder koffein:Battery 0,33cl - 50mg Fanalgin 1 tablett - 50 mg Solo Pluss 0,5l - 50mg Coca-Cola 0,5l - 60mg Kaffe fra kaffemaskin 1,5dl - 80mg Red Bull 25cl - 80mg Det er jævli mye mer koffein i RB enn kaffe hehe, takke meg til kaffe Lenke til kommentar
RAM Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hvorfor er Redbull farlig? Er det på grunn av at det er så mye koffein i det? Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 hehe, takke meg til kaffe red bull er bra når man skal kjøre bil lenge i strekk. kaffen får meg til å gå på do så ofte Lenke til kommentar
sluffy Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hvorfor er Redbull farlig? Er det på grunn av at det er så mye koffein i det? Derfor Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Hvorfor er Redbull farlig? Er det på grunn av at det er så mye koffein i det? Derfor du tuller? har du lest artikkelen du linker til? anbefalles! tar max 2 minutter Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 hehe, takke meg til kaffe red bull er bra når man skal kjøre bil lenge i strekk. kaffen får meg til å gå på do så ofte Tja, ingenting som en god kaffemage. Men det som ikke anbefales er bilkjøring umiddelbart etter styrting av ei kanne kolsvart kaffe. Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 I forrige nr. av Nasional Geographic sto det en sammenligning mellom Red Bull og andre produkter som inneholder koffein:Battery 0,33cl - 50mg Fanalgin 1 tablett - 50 mg Solo Pluss 0,5l - 50mg Coca-Cola 0,5l - 60mg Kaffe fra kaffemaskin 1,5dl - 80mg Red Bull 25cl - 80mg Det er jævli mye mer koffein i RB enn kaffe Sikker på at du ikke mener: Red Bull 250cl - 80mg? hvis det er det er det jo mer koffein i kaffe. her er det jo mest i battery med 50mg pr 0,33cl PS: Veldig vanskelig å lese av når det er målt i: centiliter, desiliter, tabletter og liter Lenke til kommentar
mandela Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 PS: Veldig vanskelig å lese av når det er målt i: centiliter, desiliter, tabletter og liter ja, svært vanskelig med det metriske system Lenke til kommentar
MagE Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 kunne hatt samme nevnigen ialledall. Lenke til kommentar
RaveNEyeS Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 Red bull smaker piss! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå