Gå til innhold

Vannkjøling spørsmål...


Anbefalte innlegg

Spørs 1: Hva slags vann kan være oppi? (spesifiser)

Spørs 2: Går det med to radiatorer eller er dette ikke vits?

Spørs 3: Finnes det noe frysevæske? kan jeg BARE bruke det?

Spørs 4: Kan koolance pc2-c anbefalles? http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...?ARTNR=KOOLPC02

Spørs 5: Hva er en peltier? Den er vel ikke nødvendig?

 

 

[ Denne Melding var redigert av: king_mephisto på 2002-06-23 10:56 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

spørs 1: Vann med 20% frostveske er best, Samme som du bruker i radiatoren på bilen. Selges på alle bensin stasjoner.

 

spørs 2: Kommer helt ann på hva du skal kjøle. Jo mer watt med varme som blir overført til vannet jo bedre, større eller flere radiatorer må du ha. Men bare for cpu uten pelt ville jeg tro det holder i masse vis med en!

 

spørs 3: ?? svarte på 1´en

 

Spørs 4: koolance pc2-c har jeg aldri prøvd. Men jeg synes at det ser litt for spinkelt ut jeg! Kjøp et sett heller du, tror det kjøler bedre!

 

spørs 5: pelt er en varmepumpe som er laget av kjeramikk. Denne kobler du til strøm og blir da veldig varm på den ene siden. Kjøler du ned denne siden med foreksempel vannkjøling så blir den andre siden kald. På den kalde siden monteres da en kobber plate som blir kald. Denne skal da stå på cpuen og kjøle den så den blir under rom temp. Bruker masse med strømm og blir kondens og f. skap. Ikke å anbelfale hvis du er ny på vannkjøling.

Lenke til kommentar

Quote:


Den 2002-06-23 11:18, shebban skrev:

Spørs 4: koolance pc2-c har jeg aldri prøvd. Men jeg synes at det ser litt for spinkelt ut jeg! Kjøp et sett heller du, tror det kjøler bedre!


 

Men jeg er en nyegynner uten bånnsag, drill eller noe som helst erfaring med å skjære opp kabinettet, dessuten får den dritbra kritikk overalt...

 

Også står det at jeg burde bruke "destilled" vann... er det imsdal og sånt da eller noe annet?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...