Gå til innhold

Komplett.no's minnevelger - genialt.


Penol

Anbefalte innlegg

Skulle her om dagen kjøpe mer RAM til en gammel bærbar pc, men jeg visste ikke hvilken sort som passet. Fant derimot et godt hjelpemiddel her på komplett.no' sider.

 

Tenkte jeg skulle opplyse om dette hjelpemiddelet her til de av dere som skal utvide minnet på den bærbare pc'en deres. Originalt minne er jo som kjent endel dyrere enn "uoriginalt".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her har Komplett.no en god tanke men bommer fullstendig på gjennomføringen. For å forklare;

 

Komplett.no har i en lengre periode valgt å annonsere med en "tilbehørsliste" til feks hovedkort. Denne listen er etter min mening der for at kunden skal kunne handle i trygghet at et utvalg av produkter er verifisert kompatibel med feks et HK man ønsker å kjøpe. Så langt er dette en god forretnings idé, men når "minnevelger" tjenesten "slår ihjel" tilbehørs listen ved at produkter på tilbehørslisten ikke er synkronisert med minnevelger tjenesten blir det feil. Ikke bedre blir det når Komplett.no viser til minnevelger tjenesten hvis man har handlet minne fra tilbehørs listen og i ettertid finner ut at dette kanskje ikke er kompatibelt.

 

Og hva gjør man i en slik situasjon hvis man har et HK hvor Crucial ikke er offisielt støttet minne produsent?

 

Forøvrig husker noen når minnevelger tjenesten hos Komplett.no ble tilgjengelig?

 

-juwa

 

Edit: Komplett.no har per 25/02-05 innrømmet sitt ansvar hvis minnebrikker står oppført under tilbehør. + i margen for dette

Endret av juwa
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...