FpsStu Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hei! Jeg bruker Win XP pro, vi har fir brukerkonto på datan. Problemet er at jeg vil ha Opera som standard browser, mens resten i familien vil ha explorer... Med en gang jeg gjør opera til standard browser, skifter jeg for alle og... Vet noen hva jeg kan gjøre? Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Bøyer deg for overmakten velger "nei" neste gang opera spør om den skal stå som standard. :smile: Lenke til kommentar
FpsStu Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 Men jeg vil at messenger skal åpne sin innboks i opera, og ikke explorer... Explorer er treig og dårlig Lenke til kommentar
Elys Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 overbevis de 3 andre brukerne om hvor elendig m$ie faktisk er og få dem til å skifte =) Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Beklager, da vet jeg ikke. Skjønner at det kan bli litt "slitsomt" (les:irriterende) å hele tiden skifte fra den ene til den andre. Lenke til kommentar
Borf Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 gjer som dei andre i familien din bruk IE, for opera suger det er norsk og det ser stygt ut Lenke til kommentar
DipmiX Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Ja det var jo saklig Borf, men du kan ikke ha begge deler på et os, men hvis du derimot har 2! så kan du gjøre dette. F.eks lage 3 parisjoner din os go deres, og på den tredje kan alt lagres? Da vil du få det akkurat som du vil ha det! Noen som har en bedre ide? Lenke til kommentar
okvangar Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Ser opera stygt ut??!?? Er Opera norsk dårlig??? Svar: Opera støtter skins Opera er norsk software å være stolt av, virkelig stolt av!! Regner med at de som har prøvd Opera er enig med meg. Lenke til kommentar
maxmhz Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 JA! Opera er den BESTE browseren på JORD! Ja eg mener på JORD! We luv ja! Borf, GÅ TIL HÆLVETE Å HENG DEG! Du har ikkje peiling på ka du snakker om en gang! Lenke til kommentar
llBeOS Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Hvorfor lager du ikke en bruker for hver bruker av pc'en, så kan du gjøre hva du vil .. Mvh BeOS Rulez Lenke til kommentar
Toset Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Opera er bra det, men så mye bedre enn IE er det ikke. Hva er det som er så gale med IE egentlig? Jeg tror folk hater Microsoft ikke fordi de lager dårlige produkter, men rett og slett fordi det er "kult" å hate alt Bill Gates og Co. pumper ut. Windows f.eks er jo genialt! Istedetfor å sitte og skrive lange rekker med kommandoer bare for åpne et bilde, kan du bare trykke på et ikon! Og med WinXP er det stabilt som et fjell. Kompitabelt med alt er det og. Så slutt å syte, og vær heller takknemlig for hva Microsoft har gjort for PC'en og dataindustrien. Grunnen til at jeg byttet tilbake til IE etter prøvd Opera, var ganske enkelt at tommelknappen på musen, som var satt som "tilbake" knapp, ikke fungerte i Opera. Dette var så irriterende, fordi jeg bruker den så mye, at jeg byttet tilbake. IE funker glimrende det. Leser alle sider jeg har møtt, er stabilt (noen ganger :razz:) og funker generelt helt greit. Lenke til kommentar
Cursed Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 13:49, DipmiX skrev:men du kan ikke ha begge deler på et os, opera og IE? det er bare tull. Quote: llBeOS:Hvorfor lager du ikke en bruker for hver bruker av pc'en, så kan du gjøre hva du vil .. les ordentlig, han har forskjellige brukerprofiler. [ Denne Melding var redigert av: Cursed på 2002-06-23 23:58 ] Lenke til kommentar
Borf Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 22:51, maxmhz skrev:JA! Opera er den BESTE browseren på JORD! Ja eg mener på JORD! We luv ja!Borf, GÅ TIL HÆLVETE Å HENG DEG! Du har ikkje peiling på ka du snakker om en gang! du er den mest saklige hitil det eg hater opera for er at det rundt er stort (se sjenerelt stykt ut) tilbake knappen på musa mi funker ikkje og at på mangen sidener så liger teksten over ann tekst eller over bilde det er særst irriterende, problem eg ikkje har i IE Lenke til kommentar
Goldelf Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Synest Opera er finfin browser eg. For jo dere anti-opera brukerene syne hva dere vill :smile: Lenke til kommentar
BBC Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: det eg hater opera for er at det rundt er stort (se sjenerelt stykt ut) tilbake knappen på musa mi funker ikkje og at på mangen sidener så liger teksten over ann tekst eller over bilde det er særst irriterende, problem eg ikkje har i IE Skal ikke kjefte på deg fordi du ikke liker Opera, men skal prøve å overbevise deg :smile: Har du prøvd mouse gestures? Høyre museknapp (HM) ned og en liten bevegelse til venstre tar deg et steg tilbake. HM + ned = ny side HM + opp + ned = refresh side HM + ned + opp = kopierer vinduet HM + ned + høyre = lukk vindu Ble helt hektet da jeg begynte å bruke Opera for noen måneder siden. De få gangene jeg bruker IE, tar jeg meg selv i å prøve å bruke mouse gestures flere ganger uten at det fungerer :razz: De aller fleste sidene som ikke fungerer i Opera, er pga. meget dårlig webdesign. MS-ifisieringen av html har vært negativ for web-en sin del. Popups forhindres effektivt av Opera. I IE risikerer du å havne på en eller annen luguber side og sitte ett par minutter etterpå og lukke vinduer. Jeg for min del har kun 1 ting å utsette på Opera, og det er at passord/brukernavn ikke kan lagres slik som i IE. Lenke til kommentar
NeoGeo Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 dominizer, må bare si att tommelknappen skal funke med den nyeste versjonen av opera (6.03), det gjør den iværtfall hos meg nå. Men når det er sagt, så syns jeg faktisk mouse gesturene er enda lettere og bruke enn tommel knappen! Opera er bare ufattelig genialt! Jeg har helt konvertert fra IE, og kommer ikke til og gå tilbake. Da skal det en liten revolusjon til på IE-fronten. Når det gjelder det problemet med flere brukere har jeg dessverre ikke noen gode svar. Kan du ikke bare ha Opera som default og så legge ut ett lett tilgjengelig IE-ikon på skrivebordet til resten av familien som de kan bruke. Du kan jo hake av slik att IE ikke spør om du vil ha den som default. Lenke til kommentar
Erad Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Må si meg enig der.. Mouse gestures rules og det er en av de store grunnene til at jeg ikke bruker ie lengre dessuten er ie mye treigere og men windows er ikke genialt.. hvis du synes det så har du ikke prøvd mye OS'er!! Mac er stabilt det.. linux og BeOS er ikke borte det heller til og med sun workstations og sparc me solaris er bedre enn windows! windows er generelt bare plag! men ingen av de slår AmigaOS lell.. eneste os'et som klarer å starte opp på en diskett og uten harddisk Lenke til kommentar
Zofuzz Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Nå har denne tråden blitt en Opera vs IE diskusjon, men... Må skryte litt av Opera jeg. I tillegg til, som noen nevnte her med mouse gestures og sånn så er Opera tilgjengelig for mange plattformer. IE finnes kun til Windows og HP-UX/Solaris. Jeg er sikker på at Microsoft ikke kommer til å gi seg før de har tatt over hele internett. De følger ikke standarer og gjør som de selv vil. Til slutt så ender det med at halvparten av alle sidene på internett kun kan sees med IE. Derfor synest jeg Opera er et fint initiativ, og de som ikke synes noe om Opera kan ha i bakhodet at Opera har blitt betraktelig bedre i det siste. Jo flere som støtter Opera, jo mer ressurser blir det brukt på å gjøre den enda bedre. Vi må stå sammen og forhindra at M$ tar over verden !! :smile: ---------------------------------------------------------- Get your copy of Slackware Linux today, http://www.slackware.com Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 1. jeg gidder ikkke betale får en browser 2. jeg vil ikke ha mere reklame en det det allerede er på inet 3. IE funker helt fint her å den godtar css når jeg lager det i html i motsetning til opera og netscape og div. minne 3 grunner til å holde meg til IE ikke det at jeg er en MS fanboy men jeg har rett og slett ikke noe å klage på å jeg klager ikke bare fordi alle andre klager. Lenke til kommentar
JohndoeMAKT Skrevet 24. juni 2002 Del Skrevet 24. juni 2002 Quote: Den 2002-06-24 03:48, Erad skrev:Mouse gestures rules og det er en av de store grunnene til at jeg ikke bruker ie lengre- jeg surfer bare med tastatur, for det er mye mer behagelig.dessuten er ie mye treigere og- dette kan du ikke merke ved browsing.men windows er ikke genialt.. hvis du synes det så har du ikke prøvd mye OS'er!! Mac er stabilt det.. linux og BeOS er ikke borte det heller til og med sun workstations og sparc me solaris er bedre enn windows! windows er generelt bare plag! men ingen av de slår AmigaOS lell.. eneste os'et som klarer å starte opp på en diskett og uten harddiskKompabilitet? Alt ny hardware støttes fra første dag i windows, man andre os må kansje vente måneder på dette , eks. usb2dette med diskett er jo ikke noe fordel for å velge annet enn windows er det? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå