Martin A. Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei. Tenkte jeg skulle børste litt støv av HTML-kunnskapene. Og fant fort ut av mye av det hadde rent ut av øret. Jeg begynner nå med en banner, og det jeg tenkte var at jeg legger inn menyen i denne. Hvordan kan jeg da får folk til å komme til riktig side, når de trykker f.eks. på "bilder" på bannern? På forhånd takk -Martin Lenke til kommentar
Midnight_walker Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Hmm... Er ikke så flink på det, men du bruker vel et program? Tror du høyreklikker på "bilder" og velger "lag hyperlink" eller noe i den duren! Så skriver du inn adressa... Endret 21. februar 2005 av midnight_walker Lenke til kommentar
sim Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 http://www.w3schools.com/html/tryit.asp?fi...tryhtml_areamap Lenke til kommentar
N* Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Hmm... Er ikke så flink på det, men du bruker vel et program? Tror du høyreklikker på "bilder" og velger "lag hyperlink" eller noe i den duren! Så skriver du inn adressa... det er ikke så lurt. slike programmer lager helt feil kode for deg. siden du allerede har kunnskap om html bør du heller bare bla igjennom htmldog.com en gang. css er også veldig kjekt å kunne. edit: en link lager du med: <a href="http://www.noe.no">bilder</a> flere artikler les også denne Endret 21. februar 2005 av N* Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Liker å bruke css metoden fremfor imagemap jeg, selv om det betyr at jeg bare kan ha firkantede linkområder! bare lage en liste med linker, sån du ellers ville gjort, så plaserer du linkene med css. Du virka litt rusten så det kommer kansje litt senere Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 http://www.alistapart.com/articles/imagemap/ er kanskje det du leter etter? Lenke til kommentar
Steinmann Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 har vist kommet en imagemap standard til xhtml, testa den en gang, men det var ingen nettlesere som hadde støtte for den :S Lenke til kommentar
Martin A. Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 For å slippe å lage en ny tråd, så spør jeg her. Jeg fant ut at jeg ikke skal ha menyen i bannern. Så da lurer jeg på om man kan legge inn banner i style.css Lenke til kommentar
D-junkie Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Imagemap er en ting som sikkert funker ja, men ikke særlig populært, en må trå varsomt med tanke på tilgjengelighet (f.eks. programmer som leser innhold for blinde osv). Jeg bruker selv CSS til menyutlisting, klarer meg fint (nok). Finnes en del funksjoner i grafiske programmer som Photoshop osv. Har selv brukt en "slice" funksjon i Paintshop Pro som delte opp et bilde i en tabell og genererte tilhørende kode. Bruk heller CSS du. Banner i css: ja. F.eks. definert som bakgrunn til en div. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå