Gå til innhold

Hvilke drivere & programmer bør jeg installere?

Pug

Anbefalte innlegg

Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste, da det ikke passer inn i noen av kategoriene på programvare... Jeg har tenkt å formatere maskina, også lurer jeg på hvilke drivere og lignede jeg bør installere etterpå?

Tidligere har det vært slik at jeg bare har installert masse rart, men nå vil jeg helst ha det så ryddig som mulig, så hva trenger jeg egentlig av drivere?

Hovedkort:

Her har jeg alltid vært usikker på hva jeg bør installere. Ser at NVidia har en slags pakke-ting. Inneholder denne alt jeg trenger av drivere til hovedkortet, eller trenger jeg noe mer også fra f.eks. HK produsenten?

Skjermkort:

Har denne pakken skjermkortdrivere også, eller trenger jeg egne skjermkortdrivere?

Software:

-Norton Antivirus

-Ad-Aware

-Spybot S&D

-Mediamonkey

-WinRAR

-Firefox

-Office

-Codecs

-Brannmur

Håper noen vet hva som trengs av drivere til hovedkortet mitt, vil helst ha det så ryddig som mulig. :whistle:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

-Winamp

-WinRAR

-Opera/Firefox

-Office?:)

Når det gjelder drivere pleier jeg å oppdatere drivere via "device manager".. enkelte auto-kjør cd'er som følger med komponentene er ofte keen på å instalere masse annet dritt man ikke behøver for å få ting til å fungere.

Endret av Strupstad
Lenke til kommentar
Når det gjelder drivere pleier jeg å oppdatere drivere via "device manager"..

Device manager?

Noen som vet hva som er foskjellen mellom NVidia sin NForce pakke og hovedkortprodusentens drivere? Kan man ha en av delene? Er det to helt forskjellige ting? :hmm:

Endret av Pug
Lenke til kommentar
Jeg var ikke helt sikker på hvor jeg skulle poste, da det ikke passer inn i noen av kategoriene på programvare...

Ettersom dette dreier seg om programvare passer tråden fint i Programvare. Den har hvertfall ingenting i Annet om hardware å gjøre.

Flyttes.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar

Her er de programmene jeg pleier å legge inn etter en formatering. :)

. ServicePack 2

. Acrobat Reader 6.0

. Ad-Aware Pro

. Adobe Photoshop CS

. Azureus - Bittorrent klient

. Daemon tools - Virituell CD-rom

. dbPoweramp - CD-rippe/converter program

. Flash Fxp - Flott FTP program

. GrabClipSave - Screenshot-program

. mIRC

. MSN 7.0 + msnPlus!

. Nero 6

. Norton Antivirus

. Opera

. Winamp

. Winrar

. Office 2k3

Håper noe av dette kan være til hjelp :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-10579
Jeg lurer bare på om driverne til xp service pack 1 og 2 ligger innpå maskinen eller må jeg laste det ned når jeg skal formatere?

Driverne til Servicepack?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...