Gluesniffer Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Det funker å ta ut BIOS- batteriet? Det er vel ikke noe fare med det? Lenke til kommentar
Thorvald Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Så lenge pc`en er avskrud så er ikke det noe problem. Lenke til kommentar
Gluesniffer Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 men jeg må ikke legge inn ny BIOS før/etter jeg gjør det? Jeg restter den eksisterende BIOS'en, ikkesanT? Lenke til kommentar
luxus Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 ..Det går fint å ta ut batteriet ja. Trenger ikke legge inn ny bios, men den glemmer settings. På de fleste hovedkort har du også en jumper som gjør samme nytten om du flytter på denne. Lenke til kommentar
Gluesniffer Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Hvor sitter den, og hvordan ser den ut? Lenke til kommentar
turbosverre Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Se etter "cmos" eller "clrtc" på hovedkortet. Det er ovennevnte jumper du kan flytte slik det står i hovedkortmanualen (om du har den). Pass på at strømmen er av (kabelen ute) og flytt jumperen tilbake FØR du starter opp igjen. Ellers kan du herpe biosen 4ever (sies det, aldri prøvd noe annet). Om du ikke har cmos.jumper må du bruke batteritrikset ditt. Lenke til kommentar
turbosverre Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Om du ikke har manualen ser du bare rundt på alle pins som stikker opp av hovedkortet rundt omkring til du finner de det står cmos eller clrtc ved siden av. På Asus sli deluxe er de f. eks nede i underkant av nederste pci-spor, tror jeg. Husk at den skal stå "motsatt" (eneste andre mulige posisjon der jumperen(plasthylsa) kan plasseres). Las stå noen sekunder/halvt minutt, flytt så tilbake igjen. Da er du tilbake til basisinnstillinger av biosen og alt går f....treigt. Endret 20. februar 2005 av turbosverre Lenke til kommentar
turbosverre Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ser vi deg ikke mer kan vi sitte og gjette på hva som har skjedd. Noen som vil legge inn tipperekke? Lykke til Gluesniffer. Go go!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå