Zetrix Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Eg har nettopp kjøpt meg ein ny s-ata harddisk, og hadde litt problem i begyndelsen på grunn av at maskina ikkje fann harddisken. men etter å ha prøvd litt fann eg ut at eg måtte forandre noko i setup i biosen (Instillingane sto på p-ata only), men etter at eg forandra dette forsvann dvd-brennaren. eg fann ut at den nye harddisken stod på secondary IDE, eg fann også ut at når eg slo av s-ata ijen stod dvd-brennaren på secondary IDE. veit nokon korleis eg kan forandra dette? Lenke til kommentar
Atomic Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hvilket hovedkort? Litt vanskelig å hjelpe uten sånne opplysninger.. Lenke til kommentar
Zetrix Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Hovedkortet er eit msi 865PE Neo2 Series Lenke til kommentar
Atomic Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ok... prøv og sett den til P-ATA+S-ATA... har aldri hørt om noe sånt før.. har du nyeste drivere og bios? Hvilke IDE tilkoblinger bruker du? og hvilke s-ata? Lenke til kommentar
Zetrix Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 No står den på p-ata+s-ata. brukar sata1. ej trur harddisken eg har frå før står på ide-1 og dvd-brennaren på ide-2. e litt usikker på om eg har nyastedriver og bios, eg kjem sikkert til å sjekke d i morga. Lenke til kommentar
Atomic Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Ide 1 og ide 2 står på samme kontroller, mens sata1 og sata2 har samme, ide 3, sata3 og sata4 har fellers. Disker/drev på de forskjellige kontrollerne skal egentlig ikke kunne påvirke hverandre med standard bios innstilllinger, eller i det hele tatt. Prøv og oppdater... Ps: msi har liveupdate til bios, geniale greier Lenke til kommentar
Zetrix Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Fikk fiksa d i dag. installerte nokon nye drivere og bios. forandra også litt i biosen no trur ej d står på p-ata og at s-ata kan brukast. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå