Gå til innhold

5.1 sett med bra, men ikke nødvendigvis høy lyd?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ah, "helst under 1000".

 

Du får ingenting bra til den prisen. Da ville jeg heller kjøpt et headset.

På hvilket grunnlag kan du si dette?

Eh, på hvilket grunnlag? Kanskje på det grunnlaget at du får det du betaler for, og at jeg som sagt har eid en god del pc-anlegg gjennom tiden, pluss hifi-anlegg.

 

Du kan glemme å få bra lyd til under kr 1000.

 

Men det er klart, noen er mindre kresne enn andre.

 

Det er derfor noen kjøper seg hifi-anlegg til 10 000 og syns det er bra, mens andre syns det er dritt lyd og kjøper seg anlegg til 300 000.

Lenke til kommentar

Da har jeg Logitech X-530 på plass her. Og må si meg ganske godt fornøyd med lyden til den prisen. Men hvor bør jeg helst ha subwooferen? Akkurat nå står den 30-40 cm. til høyre for høyrebenet mitt, under skuffeseksjonen til skrivebordet. Bør den helst stå midt under skrivebordet for å fordele bassen mer jevnt, kanskje? Eller forsvinner bassen stort sett da, i alle fall når jeg sitter ved maskinen?

Endret av Ratleto
Lenke til kommentar

Du får høyere basslyd når subben står intil vegger. Men jeg syns basslyden blir litt fleskete når suben plasseres i et hjørne.

 

Du har prøvd å sette den på gulvet. Hvis du vil ha mindre fleskelyd, så kan du løfte den litt opp fra gulvet. Du kan også sette subben på spikes.

 

Var det sinnsyk løsemiddel lukt fra høytalersettet ditt? Rommet mitt luktet så ille at jeg måtte sette hele greiene til lufting. Fant etterhvert ut at det var embalasjen som stinket.

 

Husk at lyden virker litt hard og metallisk før høytalerene er skikkelig innspillt.

Lenke til kommentar

Suben står på gulvet opp mot skrivebordskuffene. Det er under 1 cm. luft mellom suben og skuffene. Ellers står det en sofa ca. 10 cm. unna på den ene siden.

Grei løsning virker det som, men jeg hører jo mest bass på høyreøret, liksom. :-)

 

Det luktet litt da jeg pakket det opp ja, men ikke så ille som hos deg, tror jeg. Og ja, det var nok emballasjen som luktet.

 

De må spilles inn også ja. Hvor mange timer tar slikt da, sånn ca?

 

Og enda en gang - takker for alle svar! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...