Gå til innhold

ATI radeon 9800 XT er det et bra kort ?

lasus

Anbefalte innlegg

da virker det veldig lavt med en score på 947, har vel selv rundt en 2600 poeng med xp3200, 9800pro 128MB og 1gb ram

er det med 3d mark 05 ? men kan hoved kortet ha noe å si med dette?

er med 3dmark05 ja, hovedkort skal ikke ha så mye å si for ytelsen, har selv et asus a7n8-x deluxe

hovedkortet har kansje ikke så mye å si nei, men driveren til hovedkortet kan ha noe å si....er litt viktig å ha bra drivere til det også, til minnekontrolleren osv.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

da virker det veldig lavt med en score på 947, har vel selv rundt en 2600 poeng med xp3200, 9800pro 128MB og 1gb ram

er med 3dmark05 ja, hovedkort skal ikke ha så mye å si for ytelsen, har selv et asus a7n8-x deluxe

hovedkortet har kansje ikke så mye å si nei, men driveren til hovedkortet kan ha noe å si....er litt viktig å ha bra drivere til det også, til minnekontrolleren osv.

men hvordan kan jeg få drivere til det da ? for jeg har ikke bygd pcen sjøl så der er alt fabrikk montert, men kan det gjøres på enhetsbehandling ?

Lenke til kommentar

Men mer minne er ett must.

jeg visste egentlig ikke at mer ram ville gi bedre grafikk ytelse !!!

men det er jo hastigheter på ram og så hvilken hastighet burde jeg ha der !!!

altså hvis man har for lite minne så må cpuen begynne å lase fra harddisken, og du kan jo tenke deg at når cpuen skal fore et rask skjermkort med data, så holder ikke lesehastigheten fra harddisken hehe. så men 1 gb ram, så leser cpuen pratisk talt ingenting fra harddisken mens man spiller. er det som er tingen.

Lenke til kommentar

men hvordan kan jeg få drivere til det da ? for jeg har ikke bygd pcen sjøl så der er alt fabrikk montert, men kan det gjøres på enhetsbehandling ?

du må bare finne ut hvilken type hovedkort du har....sikkert et intel hovedkort tenker jeg....så da finner du drivere til det på intel.com vil jeg tippe

Lenke til kommentar

du må bare finne ut hvilken type hovedkort du har....sikkert et intel hovedkort tenker jeg....så da finner du drivere til det på intel.com vil jeg tippe

nei det er et medion kort !!! Noen ganger når jeg ser den filmen på 3mark så stopper det og så kommer det ein melding der det står out of video memory

Lenke til kommentar
Menn ka e vanlig hastighet på dette kortet med 128 mb minne og 256 bit ( i mhz på minne og cpu)

for eg har et overklokkings programm der det står på 500 mhz på cpu og 600 på minne ,som jeg stilte det ned til for det var det jeg trudde var normalt ,programmet heter riva tuner

Da er det nok et 9600XT kort du har. Så vidt jeg vet finnes det ikke en 128MB versjon av 9800XT. Men likevel var scoren noe lav. Skjekk om AA/AF er av og at du kjører de siste hovedkort chipset og skjermkort driverene.

Lenke til kommentar
9800 kort med XT kjernen har blant annet blitt kalt 9800TX, XL.

Men disse er ikke 9800XT kort med et annet navn, men "spesielle" oem versjoner med lavere klokke hastigheter og minnemengde. Siden det ikke lenger er kun 9800XT som bruker R360 kjernen så kan vi kanskje slutte å kalle den "XT kjernen".

Lenke til kommentar
Burde ligge på rundt 2500 poeng..

det ka ikke stemme , for onkel har ein hp med 3.6 ghz 1gb ram og x600 pro 256 mb , og han fekk 1400+

og x600 Pro 256MB er et MYE svakere kort enn ditt så det er jo ganske klare indikasjoner på at noe er skikkelig galt.

:Edit bare for å legge til dette. Det er ikke mengden minne som avgjør hvor bra et skjermkort er. I dette tilfellet f.eks er 9800xt( xl?) ett mye raskere kort enn x600 Pro selv om dette har mer minne. Det er mye som avgjør hva som er best, antall pipelines, klokkehastighet på minne og core osv, osv, osv.

Endret av Carnifex
Lenke til kommentar

Jeg får ca. 2200 poeng i 3dmark 05 sp hvis du får under 1000 er det noe som ikke er helt som det skal. Da tror jeg at jeg hadde formatert og lastet ned nye drivere til alt, skjermkort, hovedkort o.s.v

edit: 9700pro kort

Endret av Goodall
Lenke til kommentar
er nå fornøyd med skjermkortet mitt jeg blaz3r ,det har aldri hakka i spel !!!

bra holding! 9800xt er fortsatt et veldig bra kort, og jeg syntes bare det er dumt å ville oppgradere fra det allerede. det du kan prøve er å formatere pc'en å legge inn ferske nye oppdaterte drivere. det kan hjelpe. men som sakt, jeg har en misstanke om at det er rammen som står bak...

Det er ikke mengden minne som avgjør hvor bra et skjermkort er. I dette tilfellet f.eks er 9800xt( xl?) ett mye raskere kort enn x600 Pro selv om dette har mer minne. Det er mye som avgjør hva som er best, antall pipelines, klokkehastighet på minne og core osv, osv, osv. :yes::yes::yes:

edit: var litt sein der

Endret av headcleaver
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...