Gå til innhold

ATI radeon 9800 XT er det et bra kort ?

lasus

Anbefalte innlegg

Jeg har et Radeon 9800 xt kort med 128 mb minne,er det et bra kort ?

Er det noen som har 3dmark 03 score på det samme kortet, jeg har 947 3d mark poeng på versjon 05,er det bra for et kort på 128 mb for andre eg kjenner har fått 1400-1600 , men det med 256 mb kort.

takker for alle svar !!!!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
. gi litt info om resten av maskinen din hvis du hvil

ha svar på hvordan poengsummen i 3dmark05 er, men den virker veldig lav.

ka info meiner du ? jeg har 3ghz pentium 4 prossesor 512 mb ramhovedkortet er medion .....

er det nok ?

Lenke til kommentar

Så plutselig at kortet i denne testen hadde 256MB minne.

ja eg vett ikkje om det har noe å sei om det var sapphire ? for oss meg så står det medion radeon 9800xt og ein anna plass står det medion radeon 9800 xxl ,det er det samma kortet som står i den første coop maskinen, om det står sapphire ,medion eller ati vett ikkje eg har noko å sei.

Lenke til kommentar
jada, men det er nok rammen som senker scoren din. 512 er litt lite nå tildags

.... skjønner eg der !!! det var nå i august jeg kjøpte denne maskinen !!! a var det litt masse !!

Det er veldig lenge siden 512 MB minne ble sett på som masse. ;) (og lenge, lenge før august i fjor ;) )

Lenke til kommentar
Virker som noe ikke stemmer helt. Driverproblem?

nei trur ikke det !!! men ka er det som er normalt då?

Menn ka e vanlig hastighet på dette kortet med 128 mb minne og 256 bit ( i mhz på minne og cpu)

for eg har et overklokkings programm der det står på 500 mhz på cpu og 600 på minne ,som jeg stilte det ned til for det var det jeg trudde var normalt ,programmet heter riva tuner

Lenke til kommentar
jada, men det er nok rammen som senker scoren din. 512 er litt lite nå tildags

.... skjønner eg der !!! det var nå i august jeg kjøpte denne maskinen !!! a var det litt masse !!

Det er veldig lenge siden 512 MB minne ble sett på som masse. ;) (og lenge, lenge før august i fjor ;) )

enig der....512 mb ram var masse for rundt 2 år siden....og 9800xt 128mb er et greit kort.....vil nok si at det også er en flaskehals for en 3 ghz cpu...kjøp deg 512 mb ram til og 6600gt eller 6800NU kort, så har du en fin spillemaskin.

Lenke til kommentar
. gi litt info om resten av maskinen din hvis du hvil

ha svar på hvordan poengsummen i 3dmark05 er, men den virker veldig lav.

ka info meiner du ? jeg har 3ghz pentium 4 prossesor 512 mb ramhovedkortet er medion .....

er det nok ?

ja, det var slik info jeg mente :)

da virker det veldig lavt med en score på 947, har vel selv rundt en 2600 poeng med xp3200, 9800pro 128MB og 1gb ram

Endret av krist2
Lenke til kommentar
kjøp deg 512 mb ram til og 6600gt eller 6800NU kort, så har du en fin spillemaskin.

er ikke det ganske dyrt da ? men eg har tenkt å invistere litt i data når jeg får feriepenger,men da tenkte jeg egentlig på nytt og større kabinett og flere vifter,for dataen min dreper seg av varme når jeg sitter på lan med kun cpu kjøler og vifte på skjermkortet .

Lenke til kommentar
kjøp deg 512 mb ram til og 6600gt eller 6800NU kort, så har du en fin spillemaskin.

er ikke det ganske dyrt da ? men eg har tenkt å invistere litt i data når jeg får feriepenger,men da tenkte jeg egentlig på nytt og større kabinett og flere vifter,for dataen min dreper seg av varme når jeg sitter på lan med kun cpu kjøler og vifte på skjermkortet .

512 mb ram koster opptil 1000 kr ca...kommer ann på kvalitet og merke osv....6600gt koster rundt 1700 kr, 6800NU rundt 2300. men 6800NU holder en del lenger en 6600gt så jeg ville satsa på det. har det selv, er super ytelse :D

Lenke til kommentar

da virker det veldig lavt med en score på 947, har vel selv rundt en 2600 poeng med xp3200, 9800pro 128MB og 1gb ram

er det med 3d mark 05 ? men kan hoved kortet ha noe å si med dette?

er med 3dmark05 ja, hovedkort skal ikke ha så mye å si for ytelsen, har selv et asus a7n8-x deluxe

mine specs står i profilen min

Endret av krist2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...