shit89 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Vil de nye sempron CPUene være kompitable med et eldre Abit NF7 v2.0 hovedkort? Lenke til kommentar
bengh Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jepp, men du må oppdatere til siste vesjon av bios for at HK skal kjenne igjen cpu og stille inn riktige parametere. Står greit fortalt på sidene til abit: http://www2.abit.com.tw/page/en/motherboar...&pPRODINFO=BIOS No problema Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Trenger man CPU for å oppdatere BIOS? Det er nemlig slik at jeg klarte a knuse kjernen til en XP2500 Barton til en venn av meg og jeg har ingen andre Socket-A CPUer. Derfor skal jeg kjøpe en ny CPU til han og lurer på om sempronen vil passe. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Sempron prosessorer passer bra på det HK. Bare å kjøpe, husk at det er Socket A..hehe..Man trenger vel gjerne en CPU for å utføre en systemoperasjon. Selv om Sempron ikke offisielt støttes av bios kan du jo kjøre den likevel, og flashe etter den er montert. Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Du kna gått opgradere bios med den sempron du har. Da ser PCen som "unknown AMD CPU" helt til du flasher bios. Etter på så alt går fint ... Lenke til kommentar
shit89 Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Takker! Dere forklarte en hel del! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå