Martinabc Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Hei, jeg har laget et emne her før om at telenor adsl hos meg var ustabilt. Vi har nå en telefonkontakt en halv meter fra modemet, og har koblet alt rett. Vi har fått ett nytt modem fra telenor, før hadde vi Topcom, nå Thomson. Det ble mye bedre, og pingen gikk tilogmed ned med 2 ms. men av og til, som idag, har pingen ligget på rundt 80-200. Det har variert endel. Hastigheten har vært nede i 1mbit, vi har 2mbit. Nå er hastigheten normal, pingen normal. Men jeg vil ungå at dette skjer, telenor har sjekket både linjen vår og sentralen vi er oppkoblet til, så jeg lurer på hva som er problemet. det er 2 maskiner på nettverket, tilknyttet en jensen switch. Jeg har prøvd uten, uten bedring. Det har heller ikke hjulpet å slå slå av modemet, ta ut strømmkontakten. Så hva er problemet? når jeg pinger 10.0.0.138 får jeg 1ms hele tiden. dette betyr vel at det ikke er noen brudd på linjen, eller? annet å tilføye er at kontaktene som pcène er koblet til ikke er jordet, men dette har vel ikke noe å si? Burde jeg bruke telenors programvare? Oppsettet er rett. Takker og bukker for hjelp edit: nå er hastigheten nede igjen Endret 20. februar 2005 av gamemaster_001 Lenke til kommentar
sniperdybe Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 edit: nå er hastigheten nede igjen hva måler du hastigheten med Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Jeg bruker både itavisens hastighetstest, dinsides og denne;http://home.broadpark.no/~tbjorgen-1/speedometer.html ingen? Endret 20. februar 2005 av gamemaster_001 Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 noen som vet? Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 hvor langt bor du unna sentralen ? Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Jeg bor ca. 2300 meter fra sentralen. Edit: nå har det skjedd igjen Endret 21. februar 2005 av gamemaster_001 Lenke til kommentar
Martinabc Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg kan også nevne at det er kun innhastigheten og pingen som blir ramnet. Uthastigheten ligger stabilt på 117-118. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå