Crispin Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Komponenter Hovedkort: Soyo KT-333 Dragon Ultra Ram: DDR 184PIN PC2700 512MB rambrikke fra MicroMemory Cpu: Amd Athlon xp 2000 Skjermkort: Geforce 4200 Psu: Chieftec 360. Har sett i sammen en pc med disse komponentene. Når jeg putter inn strømkabel i kabinettet, lyser et grønt lys på hovedkortet. Når jeg deretter trykker på power knappen, så starter vifta, men ingenting ellers skjer. Har testet skjermen og skjermkortet, begge funker 100% Noen forslag? Mistenker biosen for å spille meg et puss. Lenke til kommentar
ZigZag Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har samme problem jeg og. Vil ikke starte. PM meg hvis du finner ut noe. Jeg vil gjøre det samme med deg. Lenke til kommentar
Denethor Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Heisann ! Eg held på å fikse ein maskin med nett det samme problem. Eg bestillte eit nytt hovudkort, satser så inderlig på at det er det som er gale. Skal poste svar når me har mottatt hk'et, og om det virker eller ikkje. Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Har du satt rambrikka i det første sporet (nærmest cpu vanligivis)? har du tatt ut noen jumpere fra hovedkortet for det gjorde jeg første gang jeg bygde hehe Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Rammen står riktigt plassert, og ingen jumpere er rørt eller flyttet på. Lenke til kommentar
Targa_PC Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 Her må du igjennom sjekklista. Ram, cpu, resetting av bios. Er ram brikka på rett plass, har du to prøv en og en. Om alle muligheter prøvd med ram brikke, prøv resetting av bios, les manual. Fortsatt problem send HK tilbake til butikk. De har som regel mer deler til feilsøking. Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Rammen er ok, cpuen er ok, skjermkorte ok. Hvordan resetter jeg biosen? har prøvd og flyttet på jumperen, sånn jeg tror det er, når jeg resetter biosen. Har ikke manual, og finner den ikke på internett heller. Soyo sin hjemmeside har den ikke Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Du reseter ved å flytte på jumpern kalt ccmos eller no eller, ta ut batteriet i 5-10 sekunder Endret 22. februar 2005 av jonasdaman Lenke til kommentar
Crispin Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 Jeg ar flyttet jumperen litt, men batterie? skal jeg ta ut batteriet også? Lenke til kommentar
jonasdaman Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 nei enten jumper eller batteriet. du trenger ikke ta begge Lenke til kommentar
danno_O Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 (endret) Har du satt rambrikka i det første sporet (nærmest cpu vanligivis)?har du tatt ut noen jumpere fra hovedkortet for det gjorde jeg første gang jeg bygde hehe Hehe, kjenner til den ass Hvis ikke du har fått det til å virke nå kan jeg gi deg et råd til. 1. Demonter alt igjen. 2. Sjekk at alle komponentene matcher hverandre. 3. Følg en byggeguide og bygg alt opp igjen. BRUK GOD TID... Endret 24. februar 2005 av danno_O Lenke til kommentar
Atomic Skrevet 24. februar 2005 Del Skrevet 24. februar 2005 HER er linken til HK boka... Lykke til... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå