Jimstar Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 hallo.. driver å setter opp data her, og lurer på en ting. på mpx står det at de har amd athlon (skjekk det om dere vil) men når man kommer inn på menyen er det BARE amd semtron.. Er disse sakene det samme? eller er det forskjellig? James Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 XP yter bedre enn Sempron, men forspranget har minsket drastisk når AMD hoppet fra Duron til Sempron (som da er oppfølgeren)..Jeg regner med at det er Socket A det er snakk om?Hvis ikke, er det en annen diskusjon. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 hallo.. driver å setter opp data her, og lurer på en ting. på mpx står det at de har amd athlon (skjekk det om dere vil) men når man kommer inn på menyen er det BARE amd semtron.. Er disse sakene det samme? eller er det forskjellig? James Sempron er nyeste utgavene av socket A, forskjellen er at disse ofte er økonomi utgaver som skal passe for de som bruker PCen til ting som ikke tar så mye ytelse. Eks. Web-surfing, skriving o.s.v Sempron leveres også med bare 256kb L2 cache, AMD XP ble levert stort sett med 512k L2 cache. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Som Pentium 4 vs. Celeron. Samme greiene..hehe.. Lenke til kommentar
Kenneth Solfjeld Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Sempron kommer til socket 754 også.. Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Alle Sempron Socket A prosessorer har 256 kb L2 cache og basert på Thoroughbred kjerne. Untatt 3000+ som har 512 kb cache og er basert på Barton.. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 ok, da kan dere få høre problemet mitt. jeg skal bygge pc til en kompis og jeg vil veldig gjerne bygge socket a shuttle. Men shuttle sn45g (socket a) selges nesten ikke lenger på nettbutikker som jeg vet om.. (mange på søkemotoren i hw, men vil ha komplett eller PS data) Og de som faktisk selger sn45g selger IKKE amd athlon XP (feks 2800) Men da har vi shuttle 41g, men den har innebygget grafikk og det kan jo ikke være annet enn crap!! er det noen som kan gi meg et forslag? tusen takk Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Hvis du ser etter Athlon XP prosessorer så har de på MULTICOM De har jo en arti liten Pc sak med Athlon XP 2800+ her Endret 21. februar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
Pirka Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 hallo.. driver å setter opp data her, og lurer på en ting. på mpx står det at de har amd athlon (skjekk det om dere vil) men når man kommer inn på menyen er det BARE amd semtron.. Er disse sakene det samme? eller er det forskjellig? James Sempron er nyeste utgavene av socket A, forskjellen er at disse ofte er økonomi utgaver som skal passe for de som bruker PCen til ting som ikke tar så mye ytelse. Eks. Web-surfing, skriving o.s.v Sempron leveres også med bare 256kb L2 cache, AMD XP ble levert stort sett med 512k L2 cache. Nei man får Sempron med 128-256 og 512KB cache tis s A Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 (endret) Det er ikke 128 kb L2 cache på sempron på Socket A. De er på 256 og 512 kb. Det finnes 128 kb L2 cache på Socket 754.. Edit: Lurer man på spesifikasjonene til Sempron Socket A, les denne siden Endret 22. februar 2005 av nikhuse Lenke til kommentar
ManagHead Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 ok, da kan dere få høre problemet mitt. jeg skal bygge pc til en kompis og jeg vil veldig gjerne bygge socket a shuttle. Men shuttle sn45g (socket a) selges nesten ikke lenger på nettbutikker som jeg vet om.. (mange på søkemotoren i hw, men vil ha komplett eller PS data) Og de som faktisk selger sn45g selger IKKE amd athlon XP (feks 2800) Men da har vi shuttle 41g, men den har innebygget grafikk og det kan jo ikke være annet enn crap!! er det noen som kan gi meg et forslag? tusen takk Hvorfor bygge nytt Socket A system nå? Lenke til kommentar
phax Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 tipper det er for å holde kostnadene nede, men ville selv satses på noe nyere teknologi ja.. har du et budsjett så kan vi kanskje hjelpe deg og sette opp noe? Lenke til kommentar
immo Skrevet 22. februar 2005 Del Skrevet 22. februar 2005 ok, da kan dere få høre problemet mitt. jeg skal bygge pc til en kompis og jeg vil veldig gjerne bygge socket a shuttle. Men shuttle sn45g (socket a) selges nesten ikke lenger på nettbutikker som jeg vet om.. (mange på søkemotoren i hw, men vil ha komplett eller PS data) Og de som faktisk selger sn45g selger IKKE amd athlon XP (feks 2800) Men da har vi shuttle 41g, men den har innebygget grafikk og det kan jo ikke være annet enn crap!! er det noen som kan gi meg et forslag? tusen takk Går du får socket A håper jeg det kun har med pris å gjøre.. som nevnt er det jo andre systemer som har "overtatt" nå.. Når det gjelder interne grafikk spiller jo ikke det noen rolle - kan jo sette i et eksternt kort likevel. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 kk skal bygge for en kompis.. men har hans "interests of heart" Tror han kommer til å bruke den til gårsdagens spill (wc3 osv) og muligens endel chatting. Jeg vil bare bygge socket a fordi det er hva jeg har og det fungerer supurb:) for å være helt ærlig driter jeg i denne tidens teknologi fordi hvis jeg skulle gjort det hadde jeg aldri vært fornøyd Men JATAKK! finn meg et shuttle oppsett til ca 7000 Minimum hd 160, min ram 512, dårligst skjermkort 9600 (radeon) osv.. takktakk Lenke til kommentar
Dastardly Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Eg tror du gjør kompisen din en bjørnetjeneste om du er så anal på shuttle og socket A. Eg ville bygget ett rimelig socket 939 system. F eks noe sånt som dette. Lenke til kommentar
aspyr Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 AMD stopper jo produksjonen av Socket A nå.. så jeg ville nok gått for ett 939 system Lenke til kommentar
nikhuse Skrevet 23. februar 2005 Del Skrevet 23. februar 2005 Hva med å kjøre budsjettsystemet Socket 754.. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 23. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2005 ok.. men SHUTTLE! jeg har ikkenoe peil på socket, så jeg håper dere kan forklare eller sette opp et rimelig budsjett.. ca 7000 som sagt.. det har også litt å si åssen shuttlen ser ut. feks denne er fin. Jimbo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå