Gå til innhold

forskjell mellom semptron og athlon?!

Jimstar

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
hallo.. driver å setter opp data her, og lurer på en ting.

på mpx står det at de har amd athlon (skjekk det om dere vil) men når man kommer inn på menyen er det BARE amd semtron.. Er disse sakene det samme? eller er det forskjellig?

James

Sempron er nyeste utgavene av socket A, forskjellen er at disse ofte er økonomi utgaver som skal passe for de som bruker PCen til ting som ikke tar så mye ytelse. Eks. Web-surfing, skriving o.s.v

Sempron leveres også med bare 256kb L2 cache, AMD XP ble levert stort sett med 512k L2 cache. ;)

Lenke til kommentar

ok, da kan dere få høre problemet mitt. jeg skal bygge pc til en kompis og jeg vil veldig gjerne bygge socket a shuttle. Men shuttle sn45g (socket a) selges nesten ikke lenger på nettbutikker som jeg vet om.. (mange på søkemotoren i hw, men vil ha komplett eller PS data) Og de som faktisk selger sn45g selger IKKE amd athlon XP (feks 2800)

Men da har vi shuttle 41g, men den har innebygget grafikk og det kan jo ikke være annet enn crap!!

er det noen som kan gi meg et forslag?

tusen takk :)

Lenke til kommentar
hallo.. driver å setter opp data her, og lurer på en ting.

på mpx står det at de har amd athlon (skjekk det om dere vil) men når man kommer inn på menyen er det BARE amd semtron.. Er disse sakene det samme? eller er det forskjellig?

James

Sempron er nyeste utgavene av socket A, forskjellen er at disse ofte er økonomi utgaver som skal passe for de som bruker PCen til ting som ikke tar så mye ytelse. Eks. Web-surfing, skriving o.s.v

Sempron leveres også med bare 256kb L2 cache, AMD XP ble levert stort sett med 512k L2 cache. ;)

Nei man får Sempron med 128-256 og 512KB cache tis s A

Lenke til kommentar
ok, da kan dere få høre problemet mitt. jeg skal bygge pc til en kompis og jeg vil veldig gjerne bygge socket a shuttle. Men shuttle sn45g (socket a) selges nesten ikke lenger på nettbutikker som jeg vet om.. (mange på søkemotoren i hw, men vil ha komplett eller PS data) Og de som faktisk selger sn45g selger IKKE amd athlon XP (feks 2800)

Men da har vi shuttle 41g, men den har innebygget grafikk og det kan jo ikke være annet enn crap!!

Hvorfor bygge nytt Socket A system nå?

Lenke til kommentar

Går du får socket A håper jeg det kun har med pris å gjøre.. som nevnt er det jo andre systemer som har "overtatt" nå..

Når det gjelder interne grafikk spiller jo ikke det noen rolle - kan jo sette i et eksternt kort likevel.

Lenke til kommentar

kk ;) skal bygge for en kompis.. men har hans "interests of heart"

Tror han kommer til å bruke den til gårsdagens spill (wc3 osv) og muligens endel chatting. Jeg vil bare bygge socket a fordi det er hva jeg har og det fungerer supurb:) for å være helt ærlig driter jeg i denne tidens teknologi fordi hvis jeg skulle gjort det hadde jeg aldri vært fornøyd :)

Men JATAKK! finn meg et shuttle oppsett til ca 7000 :) Minimum hd 160, min ram 512, dårligst skjermkort 9600 (radeon) osv.. :) takktakk

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...