Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan få lenger rekkevidde på Trådløs?

Anbefalte innlegg

Hei..

Jeg har akkurat fått tak i trådløs nettverks kort på PC'n min og en Trådløs Router på andre maskina vår!

Vi venter på internett fra Online og jeg har lyst til å koble meg på naboen sin internett! (han vet det ikke) Veit det ikke er lovlig, men hvis jeg får det til så sier jeg ifra til han, men problemet mitt er at jeg finner hans nettverk men det er NO SIGNAL!

Lurer på om det går ann å ta en ståltråd opp på taket og få bedre signal da?

Hvor skal jeg surre ståltråden rundt?

Går det ikke med ståltråd? Isåfall hva må jeg bruke?

Finnes det noe program der man får bedre Rekkevidde?

Når jeg får signal og jeg får koblet på! (da det står connected)

Kan jeg surfe rundt på internett da, eller må jeg gjøre noe annet instillinger?

MVH Pål Martin!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror ikke det der har noe med signalstyrken å gjøre - Hadde du hatt 0% i signalstyrke så ville ikke hans wlan blitt oppdaget.

Det som er tilfellet her mest sannsynlig er at naboen din har angitt hvilke fysiske nettkort-adresser som skal få tilgang til nettverket i sin router.

Event angitt WEp-nøkkel

Lenke til kommentar

hmm.. Du har nok rett i det ja, men når jeg satt maskina et helt annet sted i huset, like ved et vindu mot huset! Så fikk jeg kobla meg på så det sto connected, men jeg fikk fortsatt ikke surfa rundt på nettet :hrm: Men det var et annet nettverk (annen nabo) og kanskje de ikke har fått internett enda de heller!

Lenke til kommentar

Håper du ikke bare har kjøp tråløst og koblet det til uten å konfigurere noe som helst...

Her er en liten sjekkliste du kan gå igjenom...

1. Har du plassert basen på et fornuftig sted..(ikke nær monitor, strømmkabler osv.. tengt på hva veggene imellom er laget av... osv...)

2. Sett basen på en annen kanal en default...

3. Sett en egen ssid og slå av ssid broadcast...

4. Slå på wpa(eller ideminste wep) og sett en egen key på denne...

5. prøv å flytt basen 20 cm en eller annen vei.... skal ikke mer til en det for at ting skal funke bedere...

Du må sette opp klientene også utifra det du setter på basen....

Tedd

Endret av Tedd
Lenke til kommentar
Håper du ikke bare har kjøp tråløst og koblet det til uten å konfigurere noe som helst...

Her er en liten sjekkliste du kan gå igjenom...

1. Har du plassert basen på et fornuftig sted..(ikke nær monitor, strømmkabler osv.. tengt på hva veggene imellom er laget av... osv...)

2. Sett basen på en annen kanal en default...

3. Sett en egen ssid og slå av ssid broadcast...

4. Slå på wpa(eller ideminste wep) og sett en egen key på denne...

5. prøv å flytt basen 20 cm en eller annen vei.... skal ikke mer til en det for at ting skal funke bedere...

Du må sette opp klientene også utifra det du setter på basen....

Tedd

hmm..

Det er jeg som skal koble på en annen en sitt nettverk! Det er ikke jeg som har basen! Og jeg vet ikke hva Key hans er! Jeg har bare ett trådløst nettverks kort og en router som jeg VENTER på å få internett på!

Mitt 100 innlegg:D

Endret av Pålarn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...