Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har en AMD Athlon 64 3000+ som holder en temeratur på 40-48C. Hovedkortet holder omtrent samme temperatur Har 3 vifter hvis jeg regner med CPU vifta. Er denne temeraturen mye og hva kan jeg gjøre for å få den nedover? Jeg kjøpte ferdigbygget PC på komplett og regner med at CPU vifta er BOXED. Lenke til kommentar
Silver2k Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Tja....ekstremt er det vel ikke men det er vel mulig å få den lavere...i skrivende stund er min P4 "prescott" 3.0Ghz @ 3,8 på 32 grader..... Så du klarer sikkert å få den lavere ja:) Lenke til kommentar
Boralis Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Neida den er ikke for høy, mulig du kan få den litt lavere med noen kabinettvifter.Men det er ingenting å uroe seg for. Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Temperaturen burde vel ligge litt over 30grader, Du bør ha god luftgjennomstrømning i kabinettet. Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Tja....ekstremt er det vel ikke men det er vel mulig å få den lavere...i skrivende stund er min P4 "prescott" 3.0Ghz @ 3,8 på 32 grader..... Så du klarer sikkert å få den lavere ja:) herregud da! du har jo p4! amd skal ha litt høy temp, ellers ville det ikke vært amd :S 40-48 grader er helt perfekt.. P4 kan du kjøre uten kjøling i en uke så det sier jo litt ;p Men ikke bry deg om den temperaturen James Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 herregud da! du har jo p4! amd skal ha litt høy temp, ellers ville det ikke vært amd :S 40-48 grader er helt perfekt.. P4 kan du kjøre uten kjøling i en uke så det sier jo litt ;p Men ikke bry deg om den temperaturen James Dert er stor forskjell på AMD 64 og AMD XP+ også. Lenke til kommentar
Pels Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Tja....ekstremt er det vel ikke men det er vel mulig å få den lavere...i skrivende stund er min P4 "prescott" 3.0Ghz @ 3,8 på 32 grader..... Så du klarer sikkert å få den lavere ja:) herregud da! du har jo p4! amd skal ha litt høy temp, ellers ville det ikke vært amd :S 40-48 grader er helt perfekt.. P4 kan du kjøre uten kjøling i en uke så det sier jo litt ;p Men ikke bry deg om den temperaturen James P4 "Prescott" er varmere enn AMD 64 bare sånn at du vet det Lenke til kommentar
Jimstar Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 da så da holder jeg kjeft Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har installert et par AMD Athlon 64 3000+ socket 754 i diverse kabinetter som kun har hatt PSU viften for luftgjennomstrømning. Idle temp har vært 32-34 og max load 42-44 grader, med BOXED kjøler/vifte. Trond Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Temperaturen din er langt i fra høy den, spesielt den på CPUen er jo slik den skal være. Temperaturen på hovedkortet var jo litt høyt, men langt i fra farlig. Bedre luftgjennomstrømming via kabinettvifter som anbefalt ovenfor, hadde jo vært fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det står: SYS Temp 45 (Er dette hovedkortet?) Og: CPU temp 49 Er det anbefalt og kjøpe ny CPU vifte? Har dere noen anbefalinger til CPU vifte? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det står: SYS Temp 45 (Er dette hovedkortet?)Og: CPU temp 49 Er det anbefalt og kjøpe ny CPU vifte? Har dere noen anbefalinger til CPU vifte? Kjøp heller noen kabinettvifter, så store som du har plass til. Det beste er å ha 1x120mm i front og 1x120mm bak. Lenke til kommentar
Deuce Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Det står: SYS Temp 45 (Er dette hovedkortet?)Og: CPU temp 49 Er det anbefalt og kjøpe ny CPU vifte? Har dere noen anbefalinger til CPU vifte? SYS er hovedkort temperaturen ja. Forslag til vifte: Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler Socket A/478/754/939/940 kvalitetskjøler av kobber som kjøler meget bra, stillegående, har denne selv. Meget fornøyd med den. Endret 21. februar 2005 av Deuce Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Du må bare bytte cpu-vifte, men det vil hjelpe lite når du har en temperatur på over 40grader i kabinettet. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det står: SYS Temp 45 (Er dette hovedkortet?)Og: CPU temp 49 Er det anbefalt og kjøpe ny CPU vifte? Har dere noen anbefalinger til CPU vifte? Kjøp heller noen kabinettvifter, så store som du har plass til. Det beste er å ha 1x120mm i front og 1x120mm bak. Jeg har kun plass til to 80mm vifter i kabinetett mitt. Den ene sitter på siden mens den andre sitter bak. Jeg har Cool and Quiet men hjelper den engentlig så mye??? Lenke til kommentar
Marius_EV Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Jeg har kun plass til to 80mm vifter i kabinetett mitt. Den ene sitter på siden mens den andre sitter bak. Hvilken vei blåser de? Edit: Cool and Quiet vil ikke hjelpe noe når tempen i kabinettet er så høy, pga at cpu kjøleren kan ikke kjøle cpu'en mer enn den luften den kjøler med. Endret 21. februar 2005 av Marius_EV Lenke til kommentar
aabxx Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Kjører en amd 64 på 1400 mhz... 50 grader akkurat nå, går vel opp mot 55 grader eller noe ved full load. Hvis det hørtes mye ut, kan jeg nevne at datamaskinen min er lydløs og at amd 64-en kun kjører med standardkjøleribbe og ingen vifte. Bra for ørene, litt mindre strømforbruk, og skal ikke påstå jeg merker noen forskjell på 1400 og 2000 mhz med mine behov. EDIT: legger til at jeg ikke har noen PSU/kabinett-vifte og sånt kjørende heller, men så er også kabinettet mitt åpent. Endret 21. februar 2005 av aabxx Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå