Gå til innhold

Er temperaturen for høy?

Gjest Slettet-XHLacM

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-XHLacM

Jeg har en AMD Athlon 64 3000+ som holder en temeratur på 40-48C. Hovedkortet holder omtrent samme temperatur

Har 3 vifter hvis jeg regner med CPU vifta.

Er denne temeraturen mye og hva kan jeg gjøre for å få den nedover? Jeg kjøpte ferdigbygget PC på komplett og regner med at CPU vifta er BOXED.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tja....ekstremt er det vel ikke :) men det er vel mulig å få den lavere...i skrivende stund er min P4 "prescott" 3.0Ghz @ 3,8 på 32 grader.....

Så du klarer sikkert å få den lavere ja:)

herregud da! du har jo p4! amd skal ha litt høy temp, ellers ville det ikke vært amd :S 40-48 grader er helt perfekt.. P4 kan du kjøre uten kjøling i en uke så det sier jo litt ;p Men ikke bry deg om den temperaturen :)

James :love:

Lenke til kommentar
Tja....ekstremt er det vel ikke :) men det er vel mulig å få den lavere...i skrivende stund er min P4 "prescott" 3.0Ghz @ 3,8 på 32 grader.....

Så du klarer sikkert å få den lavere ja:)

herregud da! du har jo p4! amd skal ha litt høy temp, ellers ville det ikke vært amd :S 40-48 grader er helt perfekt.. P4 kan du kjøre uten kjøling i en uke så det sier jo litt ;p Men ikke bry deg om den temperaturen :)

James :love:

P4 "Prescott" er varmere enn AMD 64 bare sånn at du vet det :p

Lenke til kommentar

Temperaturen din er langt i fra høy den, spesielt den på CPUen er jo slik den skal være. Temperaturen på hovedkortet var jo litt høyt, men langt i fra farlig.

Bedre luftgjennomstrømming via kabinettvifter som anbefalt ovenfor, hadde jo vært fint. ;)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Det står: SYS Temp 45 (Er dette hovedkortet?)

Og: CPU temp 49

Er det anbefalt og kjøpe ny CPU vifte? Har dere noen anbefalinger til CPU vifte?

Lenke til kommentar

Er det anbefalt og kjøpe ny CPU vifte? Har dere noen anbefalinger til CPU vifte?

SYS er hovedkort temperaturen ja.

Forslag til vifte: Zalman CNPS7000B-Cu CPU-Kjøler Socket A/478/754/939/940 kvalitetskjøler av kobber som kjøler meget bra, stillegående, har denne selv.

Meget fornøyd med den. ;)

Endret av Deuce
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Kjøp heller noen kabinettvifter, så store som du har plass til. Det beste er å ha 1x120mm i front og 1x120mm bak.

Jeg har kun plass til to 80mm vifter i kabinetett mitt. Den ene sitter på siden mens den andre sitter bak.

Jeg har Cool and Quiet men hjelper den engentlig så mye???

Lenke til kommentar
Jeg har kun plass til to 80mm vifter i kabinetett mitt. Den ene sitter på siden mens den andre sitter bak.

Hvilken vei blåser de?

Edit: Cool and Quiet vil ikke hjelpe noe når tempen i kabinettet er så høy, pga at cpu kjøleren kan ikke kjøle cpu'en mer enn den luften den kjøler med.

Endret av Marius_EV
Lenke til kommentar

Kjører en amd 64 på 1400 mhz... 50 grader akkurat nå, går vel opp mot 55 grader eller noe ved full load.

Hvis det hørtes mye ut, kan jeg nevne at datamaskinen min er lydløs og at amd 64-en kun kjører med standardkjøleribbe og ingen vifte. :)

Bra for ørene, litt mindre strømforbruk, og skal ikke påstå jeg merker noen forskjell på 1400 og 2000 mhz med mine behov.

EDIT: legger til at jeg ikke har noen PSU/kabinett-vifte og sånt kjørende heller, men så er også kabinettet mitt åpent.

Endret av aabxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...