jarle*goes*pro Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 hardisken min er så varm at du brenner deg. og lurer på og kjøpe en hd kjølar. http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=121278&cks=PRL <-- tenkte eg på da. :/ gji tips. har en ibm-DTLA 307045 37,5 gb. og maxtor 6LO40j2 32,8. er det verdt å kjøpe hd kjølar. eller er det bedre og sette inn ei vifte? eller bedre å kjøpe nye hd?? trenger svar. Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 I mine øyne er en slik helt unødvendig, iallefall når det gjelder kjøling. En vanlig kabinett vifte gjør samme nytten. Noen nyere harddisker skader ikke, men om du er fornøyd med de du har, så er det ingen grunn pr. dags dato å kjøpe nye harddisker. Jeg har ville kjøpt en kabinett vifte til max 150 kroner, istedet for 2 slike som du linket til.. Lenke til kommentar
ronnyaa Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Om du har en 80mm vifte som trekker luft forbi harddiskene rekker det. Og spesielt om du har ibm disker, de er kjent for å dø dersom de har høy temperatur over tid.. Lenke til kommentar
It's me Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Bruk en emnetittel som beskriver tråden best mulig. "Hjelp med kjøling." beskriver tråden nokså dårlig. "Forum -> Overklokking -> Kjøling - Luft" er stedet for tråden din. Søkefunksjonen kan også gi svar, feks: denne tråden. Denne tråden stenges. Endret 20. februar 2005 av It's me Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg