P-in-P Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har hatt problemer med hastigheten til DC++ (0.670) en stund nå og tenkte jeg skulle lese litt i stickyn om DC hva jeg kunne gjøre og der fant jeg dette: Oppsett til aktiv bruker: Gå inn i router og åpne en port, f.eks. port 29 Sørg for at en eventuell brannmur gir dc++ alle tillatelser. Gå tilbake til innstillingene i dc++ på menyen general Merk av for aktiv Skriv inn IP-adresse På TCP og UDP-port skriver du inn 29 Dette skjønner jeg ikke bæra av så det hadde vært fint om noen kunne gått gjennom det step-by-step for meg! Litt info: Har det ADSL modemet som fulgte med fra Tiscali (står Cell ipe på det), har SP2 og windowsbrannmuren slått på! Har for øyeblikket ikke inne antivirus... Tenkte først at jeg skulle poste spørsmålet i stickyn om DC, men fant ut at akkurat dette ble såpass omfattende at det fortjente egen post! Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Lurer på noe av det lignende, men jeg skjønner hvordan man åpner porter ogsånt, og har gjort det og skrivd det inn i dc, men det virker ikke fortsatt Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Er det ingen som kan hjelpe oss? Lenke til kommentar
cliffme Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Regner med at det "public" IP du har skrevet inn i DC++ og ikke den interne? Gå evnt inn på www.myip.dk for å finne din public IP. Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Om du oppgjer kva ruter\modem du har (modell\type) så kan me sikkert få til noko. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Regner med at det "public" IP du har skrevet inn i DC++ og ikke den interne?Gå evnt inn på www.myip.dk for å finne din public IP. Nei, jeg har brukt passive til nå, men skal prøve å legge til ipen min! Noen som har svar på resten av spørsmålene? Edit: Hva er TCP og UDP? Endret 21. februar 2005 av P-in-P Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Om du oppgjer kva ruter\modem du har (modell\type) så kan me sikkert få til noko. Som sagt så står det Cell ipe på den (fulgte med fra Tiscali)! Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Om du oppgjer kva ruter\modem du har (modell\type) så kan me sikkert få til noko. Som sagt så står det Cell ipe på den (fulgte med fra Tiscali)! Står det ikkje meir? Eit typenummer eller liknande? Er Cell ipe produsent, modell eller kva? På Tiscali sine sider fant eg følgande Thompson Zyxel Prestige Lucent Cellpipe Alcatel Speed Touch Home Cisc Nokia Kan det være ein av desse merka? Endret 21. februar 2005 av zeph Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Fant ut at det sto litt av hvert på baksia: Lucent Technologies Model no: CELL-20A-BX-TN Serial no: 1308742476 Part no: 0700-0562-203 Hjelper det her litt? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Ingen som har en løsning allikevel? Zeph? Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Ikke for å bumpe så altfor mye, men det er viktigt å få ordnet dette i dag! Om du/dere ikke kan hjelpe meg med hele smørbrødlista så fortell i allefall om det dere kan om dette Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Kan prøve. Gå inn i router og åpne en port, f.eks. port 29 Ip adressen til routeren finner du ved å gå til: Start->Kjør->cmd->ipconfig og skrive det som står på gateway inn i nettleseren din. Sørg for at en eventuell brannmur gir dc++ alle tillatelser. Når du prøver å koble deg til dc, spør brannmuren, bare svar ja. Gå tilbake til innstillingene i dc++ på menyen general Merk av for aktiv Skriv inn IP-adresse Den finner du på www.ipadresse.no På TCP og UDP-port skriver du inn 29 Endret 21. februar 2005 av janfredrik Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Kan prøve.Gå inn i router og åpne en port, f.eks. port 29 Ip adressen til routeren finner du ved å gå til: Start->Kjør->cmd->ipconfig og skrive det som står på gateway inn i nettleseren din. Sørg for at en eventuell brannmur gir dc++ alle tillatelser. Når du prøver å koble deg til dc, spør brannmuren, bare svar ja. Gå tilbake til innstillingene i dc++ på menyen general Merk av for aktiv Skriv inn IP-adresse Den finner du på www.ipadresse.no På TCP og UDP-port skriver du inn 29 Har ikke router men adls modem og hvordan går en inn på det? Lenke til kommentar
janfredrik Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg vet ikke uten router, men prøv med alle tre på ipconfig. Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Problemet ser ut til å ha løst seg i allefall midlertidig da jeg rett og slett ikke gadd mer og like så godt slo av brannmuren! Brannmur sux Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå