Gå til innhold

Passer 2400+M på Abit NF7-S2G ?


ClawHammer

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har selv NF7-S V2,0 og mine foreldere har NF7-S2G. Mitt kort er en mye bedre overklokker,så jeg tror du kommer til å bli skuffet over S2G kortet..dessverre.

Det står en passiv kjøler på chipsetet,så det trenger du ikke montere.

Om 2400+M passer på S2G vet jeg ikke,men det tror jeg den gjør.

Er det ikke samme bios da? Noen som vet om den passer? Haster litt da:D

Lenke til kommentar

Jeg har vert borti nf7-s2 og da s2g er samme kortet med gigabit lan så går det, men vil nok fungere veldig dårlig... Bios kjenner ikke igjen cpu og setter den til 6x133=800mhz.. Siden det ikke går an å justere multiplier på dete kortet så vil maks hastighet alltid være fsbx6 dvs. 1200mhz med pc3200 minne. JEg ville helt klart styrt unna og valgt et annet kort...

Endret av un0kai
Lenke til kommentar

Klippet fra http://forums.tweaktown.com/archive/index.php/t-18148.html

 

bandicot

It's the NF7-S2G that's the problem... The NF7-S2 is considered to be the best overclocking socket A motherboard out there. The intent of your post is quite accurate, but you have the names of the boards wrong. There are three NF7-based motherboards from Abit that all have very similar names:

 

NF7-S (v.2)

_This_ is the proper designation of the "best overclocking socket A motherboard".

 

NF7-S2

This is NOT the same as the NF7-S (v.2) board. It is also a based on an NForce2 chipset, but has some huge differences when compared to the NF7-S (v.2). Specifically, this board does not have SoundStorm, did not supported CAS 2 latency (until recently, I understand), and does not support anywhere near the overclocking options as the NF7-S (v.2). Here is a comparison from phoronix: http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=41&num=1

 

NF7-S2G

This board is just the NF7-S2 with a copper gigabit interface instead of fast-e.

Lenke til kommentar
Jeg har vert borti nf7-s2 og da s2g er samme kortet med grafikk så går det, men vil nok fungere veldig dårlig... Bios kjenner ikke igjen cpu og setter den til 6x133=800mhz.. Siden det ikke går an å justere multiplier på dete kortet så vil maks hastighet alltid være fsbx6 dvs. 1200mhz med pc3200 minne. JEg ville helt klart styrt unna og valgt et annet kort...

Nå er du på bærtur.Abit NF7-S2G har IKKE integrert grafikkort.Det er ABIT NF7-M som har det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...