Gå til innhold

Feil ved instalasjon av xp professional

Nerothos

Anbefalte innlegg

Heisann. Jeg skulle i dag instalere windows xp på nytt på den bærbare datamaskinen min, men da jeg holdt på å instalere kom følgene melding opp med blåskjerm :

" Det er oppdaget et problem, og windows er avslutett for å hindre skade på

datamaskinen.

MEMORY_MANAGEMENT

Hvis det er første gang du ser denne Stopp feilmeldingen, starter du datamaskinen på nytt. (som jeg har gjort flere ganger)

Hvis feilmeldingen hvises på nytt, gjør du følgende;

Kontroller at all ny maskinvare eller programmvare er riktig instalert.

Hvis dette er en ny instalering, ber du maskinvare eller programmvareprodusenten om windows-oppdateringer du kan trenge.

Hvis problemene fortsetter, deaktiverer eller fjerner du nylig instalert maskinvare eller programmvare. Deaktiver BIOS-minnealternativene som bufring eller skygging. Hvis du må bruke sikker modus til å fjerne eller deaktivere komponenter, starter du datamaskinen på nytt, trykker F8 for å velge avanserte oppstartsalternativer, og velger sikkermodus.

Teknisk informasjon;

*** STOPP; 0x0000001a ; 0x00041284,0x60000000,0x00000643,0xc5c0503000;

Starter dumping av fysisk minne. "

Det jeg lurer på er hva skal jeg gjøre for å få instalert windows og fikset dette problemet?

Pre thanks

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvordan kjører jeg instalasjonen fra harddisk når eg har formatert?

Jeg regner med at installasjonen har pågått en stund før du fikk blåskjermen ?

Dersom det er tilfelle kan du ta ut platen, og starte maskinen. Når du får beskjed kan du sette den inn.

TooBorg og jokab :

Har dere sett gjennom de linkene dere har postet ? sier veldig lite fornuftig..

Edit : feil navn

Endret av ronnyaa
Lenke til kommentar

Start maskinen, under oppstarten kommer det en liten melding opp hva du skal trykke for komme inn i bios, pleier være F2 eller F10, Del eller noe lignende, gå inn i bios velg booting fra cd rom, lagre valget, maskinen starter opp av seg selv og begynner laste fra cd romen som du har puttet i på forhånd.

Lenke til kommentar

Hadde ingen problemer med dette her før jeg installerte windows på nytt. Før installasjon.

Kan det ha noe med at jeg byttet til et windowsprogram som var ment for stasjoner PC bruk. Feilen kommer akkurat den begynner å installere selve windows!

Takk for hjelpen, forresten gutter :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...