Gå til innhold

Hvordan selge ting på QXL.no?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

en minstepris er en minstepris, oppnår ikke auksjonen denne prisen blir det ingen handel. skal du selge den får du legge den ut på nytt, eller selge den utenfor QXL for eksempel på Hardware.no bruktmarked.

fra Selgers FAQ på QXL:

Q. Hva er en auksjon med minstepris?

A. En auksjon med minstepris er som en helt normal auksjon bortsett fra at selgeren velger seg en minstepris i tillegg til en utropspris. Budgiverne kan by lavere enn minstepris, men selgeren er ikke nødt til å selge før budrunde har nådd eller oversteget minstepris. Dersom minstepris ikke er oppnådd ved auksjonsslutt, blir det ikke utropt noen vinner, og det blir ikke utvekslet noen kontaktopplysninger mellom selger og kjøper.

Selgeren skal velge formatet auksjon med minstepris dersom han ikke vet hvilken utropspris han skal gi produktet. Formatet gir selgeren frihet til å sjekke etterspørselen før han på et hvilket som helst tidspunkt mens auksjonen pågår kan gå inn og redusere minsteprisen. Merk at selger ikke kan heve minsteprisen! Budgiverne med de høyeste budene blir automatisk informert via e-post dersom minstepris reduseres.

Lenke til kommentar

Joda du går på din side på qxl, finner varen og trykker der det står minstepris så kommer det opp en rute der du endrer denne nedover.

Altså du går først til.

Min konto

Logger deg inn.

trykker gjenstander til salgs.

Der får du opp alle gjenstander du selger, gå så på den aktuelle gjenstanden og trykk på minstepris så kan du endre denne.

Endret av Snekker`n
Lenke til kommentar
Jeg finner ikkke ut hvordan jeg selger en ting som ikke har nådd minsteprisen som jeg har satt, er det noen som vet hvordan jeg gjør dette?

Det er forresten en 24 ports switch det er snakk om, hvis noen er interesert?

Dette har jeg lurt på selv. Jeg har flere ganger blitt tilbudt å kjøpe ting som jeg har hatt vinnerbudet på,men som ikke har oppnådd minsteprisen. Så det skal hvertfall være mulig.

Lenke til kommentar

Har prøvd det du sier Snekker`n, men det funket ikke. :dontgetit:

Merkelig at du skal bli tilbudt slik Morten K, for jeg finner ingen mulighet for det.

Og til sir_enzo, jeg leser det som om det ikke er noen PLIKT for selger å selge gjenstanden hvis minstebud ikke er nådd, men gjenstanden KAN bli solgt.

Lenke til kommentar
Har prøvd det du sier Snekker`n, men det funket ikke. :dontgetit:

Merkelig at du skal bli tilbudt slik Morten K, for jeg finner ingen mulighet for det.

Og til sir_enzo, jeg leser det som om det ikke er noen PLIKT for selger å selge gjenstanden hvis minstebud ikke er nådd, men gjenstanden KAN bli solgt.

Pussig har nettop gjordt dette selv med en auksjon jeg hadde, reduserte minsteprisen uten problem, men husk den kan kun reduseres ikke økes om det er kommet inn bud.

Lenke til kommentar

*Prøver å redusere minsteprisen*

EDIT: Det gikk ikke, får den samme beskjeden som sist:

Du kan ikke endre denne auksjonen. Dette kan enten være fordi du ikke er selgeren, eller fordi det er kommet inn bud på den.

Kilde: QXL.no

:hmm:

Endret av sigen
Lenke til kommentar

Jaja, ikke noe å gjøre med det da. Får vel bare legge den ut et annet sted, for nå har jeg hatt den ute 2 ganger (eller var det 3? :hmm: ) med bud på 800 kr, men fikk ikke solgt den noen gang. Tjener ikke noe på den hvis jeg legger den ut for mange ganger heller. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...