Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Pcen finner ikke det trådløse nettverket

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har en bærbar pc (inspiron 8600) med trådløst nettverk. Jeg kjøpte nettop BELIKIN router med wireless internett.

Problemet er at pcen min ikke finner nettverket vårt, men den finner naboens sitt.

Har konfigurert nettverket, og den broadcaster SSID.

Det som er rart er at søsteren min har akkurat samme pc, bare med litt dårligere prosessor, etc, ellers er det også en dell 8600. Og hun finner nettverket og kan kople på og ingen problemer. Er bare akkurat med min problemet ligger. Kortet og radioen er på, har koplet på naboen sitt for å teste og det funker. Skjønner ikke hva jeg skal gjøre.

Er jo ikke helt nybegynner i data heller, så jeg burde i grunn klare å finne feilen. Finner bare ikke ut hvorfor den ikke finner nettverket :/

Håper dere nettverks kyndige kan løse problemet mitt. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

på tcp/ip settings? ja

men det har jo uansett ikke noe med om den finner nettverket eller ei, har det vel?

Uansett så finner jeg jo andre nettverk og har brukt den før på trådløst nettverk, er bare akkurat her hjemme den ikke vil finne, jævlig rart ass..

Bruker forresten windows xp pro.. har prøvd med sp1 og sp2, også w2k.. hjalp lite.

Lenke til kommentar

tror de er på samme kanal. Har i alle fall skiftet kanalene på routern fra 1 til 13, ingen forskjell.. Jeg fant forresten nettverket mitt ganske langt unna basen med sinnssykt dårlig signal.. jeg forsøkte å nærme meg basen men da datt det ut.. Har fått connecta til den en gang til det datt ut etter 10 sekunder..

Skjønner ikke hva jeg skal gjøre.. Det funker jo bra på en annen pc..

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Har samme problem... Det funker på 3 andre maskiner, men ikke på den siste. Har ikke prøvd å skifte kanal på router enda, men ettersom jeg er litt under middels datakyndig, er det noe jeg bør rote rundt med?

Endret av toilljing
Lenke til kommentar

litt søkt det her men kan jo hende at du har amerikansk standard på nettverkskortet ditt, da vil du kun finne nettverket på kanalene 1-11. du hadde jo på kanal 1, men det kan være at det er mye inteferens fra annet elektronisk utstyr på denne kanalen (men nå fant du jo det med en annen pc så..)

men er jo verdt å prøve f.eks kanal 11..

hvis ikke hadde jeg prøvd å resette Belkin ruteren tilbake til fabrikkinstillinger

Endret av madmats
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...