kidden Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Hei Jeg skal nå endelig bestille webhotell, men jeg sliter litt med å velge. Jeg har sett på ServeTheWorld, Azurri (tidligere kjent som x-mac) og Domeneshop. Etter det jeg kan se av andres erfaringer, har alle de tre jeg nevnte ovenfor fått mye skryt. Hos ServeTheWorld har jeg sett på pakken "Alternativ 3", som har 1500 MB lagringsplass, hos Azurri har jeg sett på "Webhotell Smaill" med 700 MB lagringsplass og hos Domeneshop har jeg sett på pakken med 1000 MB. Alle tre har MySQL, PHP, FrontPage, ubegrenset antall subdomener, webmail og ubegrenset antall e-postadresser. Etter det jeg har forstått, så benytter ServeTheWorld og Domeneshop seg av "selvlagde" kontrollpaneler, mens azzurri benytter seg av cPanel (hva er egentlig best?). Kom gjerne med anbefalinger til både de jeg har remset opp, eventuelt andre webhoster og erfaringer! Tusen takk for alle svar! Endret 20. februar 2005 av kidden Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Les trådene: INFO: Webhosting i Norge eller Webhosting i utlandet der finner du nok svar på det meste. Du kan også bruke forum som webhostingtalk.com for å sjekke eventuelle webhotell i utlandet. På de to oversikts sidene jeg nevnte over, finner du priser, tjenester og tilbakemeldinger på forskjellige webhotell. Vil du ha sidene dine på server utenfor Norge sjekk også: myhken.info Der finner du priser, ping tider og test av support. Så må du nesten ta en avgjørelse selv. Lenke til kommentar
Gronz Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Du kan også bruke forum som webhostingtalk.com for å sjekke eventuelle webhotell i utlandet. Legg merke til at WebHostingTalk er fullt av reklame og ufortjent nedrakking av hoster... Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Du kan også bruke forum som webhostingtalk.com for å sjekke eventuelle webhotell i utlandet. Legg merke til at WebHostingTalk er fullt av reklame og ufortjent nedrakking av hoster... Den er jeg klar over. Tror ikke jeg har funnet ett wenhosting firma som ikke både får masse skryt og masse kjeft. Men slik er det vel alltid. Noen finner alltid feil, og noen er alltid fornøyd. Men det kan gi deg ett bilde, er det 1000 klager og en skryte post, så burde man kanskje vurdere om dette er webhotellet for deg.... Lenke til kommentar
kidden Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 myhken2: Jeg har lest igjennom sticky trådene, men alle anbefaler jo forskjellige hoster. Jeg har nå utelukket azzurri og ServeTheWorld, og vurderer Domeneshop og Hostean. Noen som kan anbefale noen av de og evnt. erfaringer? Lenke til kommentar
myhken Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 myhken2: Jeg har lest igjennom sticky trådene, men alle anbefaler jo forskjellige hoster. Jeg har nå utelukket azzurri og ServeTheWorld, og vurderer Domeneshop og Hostean. Noen som kan anbefale noen av de og evnt. erfaringer? Det er akkurat det jeg prøver å si. Det finnes utrolig mange webhoster der ute, og like mange meninger. Jeg prøver å følge med på forum i USA, og den ene dagen får ett webhotell masse skryt, den andre dagen kommer alle de som ikke liker akkurat det webhotellet. Du kan selv teste ut ting ved å gjøre det jeg gjør: 1. Send en mail med spørsmål, til de stedene du vil sjekke. Spør om det samme i alle mailene, og spør gjerne om ting de allerede informerer om på sidene sine. Send mailene på samme tidspunkt, eller noter deg når du sender dem. Sjekk så hvor lang tid det tar før du får svar. Da har du en pekepinne på hvor raskt de svarer på mail. 2. Har de "Livechat" test denne. Svarer de, så er det jo bra, svarer de ikke, prøv igjen etter noen timer, og hvis de reklamerer for 24/7 livechat, og da ikke svarer, er det ugler i mosen ( ) 3. Prøv å finne ut hvor lenge de har drevet osv. Du kan få en pekepinne på dette ved å bruke www.whois.sc Når ble navnet på firmaet registrert. 4. Søker du f.eks på hostean her på forumet, og velger 180 dager eller nyere, får du opp 9 tråder som omtaler hoestean. Jeg har nevnt disse opptil flere ganger. Men kan ta det en gang til: Jeg har ikke hatt noe problemer med disse det året jeg var kunde der. Serverene var ikke nede, i alle fall ikke så mye at jeg la merke til det. Supporten er noen ganger treg, men den er på norsk, noe som er en fordel. Bakdelen er at serveren ligger i USA, og da blir jo ikke prisene så lave mer. Da kan man heller bruke ett webhotell i USA som gir MYE mer for pengene enn det hostean.no gjør. Hvis ikke du vil betale mer for norsk support da. Du kan heller ikke betale pr mnd, eller med kredittkort, men du får en faktura for ett år om gangen. Jeg er egentlig i mot steder der du må betale for ett år om gangen. Det beste er pr mnd, slik at du kan bytte når du føler for det. Men som sagt, prøv å let litt mer neste gang, og ikke forvent at alle skal hive seg over posten din, og gi deg de beste rådene i verden. Jeg har positive erfaringer med hostean.no, mens andre har ikke det. Hvem skal du da stole på, og hvems råd skal du følge? Ikke lett å velge webhotell, noe jobb må du gjøre selv...... Lenke til kommentar
kidden Skrevet 22. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2005 Tusen takk for tipsene myhken2! Nå har jeg noe å drive med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå