kennedyairport Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 her er hva jeg planlegger å gjøre: jeg har windows xp og skal fjerne det, brenner det viktigste og laster ned resten når jeg får lagt inn linux. jeg har tenkt til å fjerne ntfs partisjonen og opprette en fat32 partisjon. etter det så skal jeg legge inn windows 98 og opprette 1 swap og 1 ext3 partisjon som jeg legger inn mandrake 8.2 på .blir dette et bra oppsett når jeg skal kjøre linux. hører mye om dual boot med win98/mandrake Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: kennedyairport skrev (2002-06-23 03:36):etter det så skal jeg legge inn windows 98 og opprette 1 swap og 1 ext3 partisjon som jeg legger inn mandrake 8.2 på .blir dette et bra oppsett når jeg skal kjøre linux.hører mye om dual boot med win98/mandrake Det går vel greit. men opprett flere ext3 partisjoner. en /, en /home er minimum. les litt om partisjonering før du begynner. Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Tror det er viktigere å få lære om filsystemet til Linux, enn å lære om partisjonering. Partisjoneringa er lett, mens det å forstå Linux-filsystemet er verre. (Jeg fatter det ikke, men finner fram til /mnt, såvidt...) Lenke til kommentar
Thlom Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: the_ruthless skrev (2002-06-23 03:42):Tror det er viktigere å få lære om filsystemet til Linux, enn å lære om partisjonering. Partisjoneringa er lett, mens det å forstå Linux-filsystemet er verre. (Jeg fatter det ikke, men finner fram til /mnt, såvidt...) filsystemet kommer du fort inn i, men du har rett i at det er viktig å lese om filsystemet også, før en installerer. men det går jo under partisjonering da, på en måte. Lenke til kommentar
kennedyairport Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 jeg har lagt inn mandrake før så det blir ikke noe problem :smile: jeg skal bruke nesten all hardisk plassen til linux Lenke til kommentar
kennedyairport Skrevet 23. juni 2002 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2002 trenger jeg virkelig 2 ext3 partisjoner . holder det ikke med 1 stor ext3 partisjon ? Lenke til kommentar
sjanten Skrevet 23. juni 2002 Del Skrevet 23. juni 2002 Quote: Den 2002-06-23 05:51, kennedyairport skrev:trenger jeg virkelig 2 ext3 partisjoner . holder det ikke med 1 stor ext3 partisjon ? joda, går helt fint, men det _kan_ være litt greit med flere partisjoner (det er subjektivt! jeg har én). hvis man er bekymret for sikkerheten.... man er da stadig et lysår foran win9x :wink: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå