hojo Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hvor mange aktører er det som tilbyr ip telefoni ? Skulle gjerne hatt en liste av tilbydere for å sammenligne priser med mer!! Lenke til kommentar
Joggi Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 telio ngt bkk + de fleste større bredbåndsleverandører Lenke til kommentar
B4stian Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Briize Telecom Har ikke noen nettbutikker også noen?? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 På www.telepriser.no så kan finner du alle aktører og der kan du beregne hvilket abbonement som passer best til deg. Lenke til kommentar
pri Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 IP24 er bra hvis du kun trenger softphone, har ikke testet hardware-løsningen deres. Skype out må du holde deg unna, den har elendig lydkvalitet. Lenke til kommentar
FlatEric82 Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Har selv TeleVoip. Funker utmerket! Liker løsningen de benytter. Ingen månedspris, man betaler for bruk. Og det er ikke mange øre... 9øre/min på kveldstid om jeg husker rett... Eneste bakdel er litt knotete oppkobling dersom du skal koble adapteret etter en router, men det er ganske godt forklart på sidene til TeleVoip. TeleVoip Lenke til kommentar
hojo Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 Det hadde vært fint om noen som er kunde hos en operatør av ip telefoni, kunne kommet med noen erfaringer!!! Slik at jeg har enda større muligheter til å vurdere operatører!! Takker alle for svar så langt!! Lenke til kommentar
AK47 Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det hadde vært fint om noen som er kunde hos en operatør av ip telefoni, kunne kommet med noen erfaringer!!! Slik at jeg har enda større muligheter til å vurdere operatører!! Takker alle for svar så langt!! En samtale hvor det høres ut som kabler ryker, det hakker, lyden forsvinner, telefonen fungerer til tider bare første minutt, den du ringer hører deg ikke - det er Telio det. Med Tele2 ADSL. Lenke til kommentar
petterg Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hadde akkurat tenkt å bestille Telio - kan noen si om AK47's erfaring er et enkelt tilfelle, eller om det gjelder flere Telio kunder? Lenke til kommentar
covah Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har også Telio, men kjenner meg ikke igjen i beskrivelsen din. Lyden hos meg er helt normal. Mange av de som har problemer med Telio, bruker en eller annen dårlig router. Man kan da forsøke å oppgradere firmwar'en på den eller bytte til en annen router (feks en med QoS støtte). Også endel som har problemer dersom adapteret er koblet inn i en hub. Lenke til kommentar
titus Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Godt fornøyd med Televoip! Stort sett bedre talekvalitet enn med mobil. Negativt: Har opplevd å måtte skru telefonboksen av og på for å gjenopprette forbindelsen - har vel skjedd én gang etter nyttår. Har internett fra NGT - Charlie Lenke til kommentar
c-man Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Jeg har Telio, har hatt dette siden i fjor sommer, brukes på adsl fra mimer.no. Bruker en vanlig trådløs, analog telefon med to håndsett. Mine erfaringer er noe blandede, men dog overveiende positive: Jeg har opplevd at den jeg ringer hører meg, men ikke jeg dem. Adapteret må da restartes. Dette har imidlertid ikke skjedd ofte, et par-tre ganger. Av og til, en sjelden gang, har jeg opplevd noe dårlig samtalekvalitet. Dette har sannsynligvis sammenheng med at jeg har brukt p2p-program, eller at ftp-serveren min har vært i bruk. Etter å ha strupet båndbredden noe via netlimiter så har dette bedret seg. Men all den tid dette virkelig funker, så er det helt topp. Ikke merkbar kvalitetsforskjell på samtale, hverken hos meg eller den i andre enden. Alt i alt har ikke jeg problemer med å anbefale Telio til noen. Lenke til kommentar
BennyXNO Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Telio har i grunnen fungert helt greit for meg det siste året. Bare jeg kan få damen i huset til å slutte å ringe venninnene sine som bare har mobil-telefon! Lenke til kommentar
Johnx Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Tror Telio og IP24 er de største selskapene Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Det hadde vært fint om noen som er kunde hos en operatør av ip telefoni, kunne kommet med noen erfaringer!!! Jeg har hatt ip telefon fra Televoip siden november. Har hatt endel problemer med talekvaliteten på standardinnstillinger, men det har jeg justert opp så nå funker det veldig bra. Har også erfart at man ikke bør bruke linja til noe data så lenge noen bruker telefonen for da blir det dårlig kvalitet på talen.(Medfører veldig sint kone) Jeg har prøvd å ha adapteret rett på modemet før routeren, og bak routeren. Satte det først foran routeren noe som medførte store problemer med Nat. Ftp,dc+(active) og lignende applikasjoner funket ikke med dette oppsettet, en kompis av meg som er CCIE satt en hel dag å prøvde ymse fremgangsmåter men uten hell. Når vi satt det bak routeren funket alt som det skulle bortsett fra at jeg har en ustabil D-Link 624 som kobler av og dropper pakker innimellom slik at det ikke gikk å bruke telefonen mer en 30sekunder av gangen før den kutta.(Venter på nytt ac adapter som visstnok skal rette denne feilen ifølge D-Link) Så nå er adapteret plassert rett på modemet igjen og funker som en drøm. Hvis man skal ha adapteret bak routeren og hvis man bruker linja til data veldig mye så må/bør man ha en router med QOS eller lignende slik at man kan prioritere tale protokollene. Kompisen min har en Cisco 1603 router med slik funksjonalitet som vi skal sette opp slik at vi kan teste ut dette. Bortsett fra at ustabilitet i routeren min har medført noen problemer, pluss at det ikke funker veldig godt på ei belastet linje så må jeg si at løsningen funker bra.(Er jo ikke iptelefon løsningen som feiler.) Lenke til kommentar
geokri Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Hadde Telio i en periode, og byttet til IP24 for noen mnder siden, løsningen til IP24 fungerer mye bedre, bedre lyd. Og det hakker ikke uansett hvor mye p2p programvare som kjører på pcen, det gjorde det med Telio, dessuten er IP24 billigere, samt at dem har et abb som ikke koster noe i mnd, men at man kan ringe for 8øre min. Jeg har fastabbet til 124 i mnd, og kan ringe så mye fasttelefon som jeg vil, fungerer utmerket Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Eg har hatt Telio sidan i mai/juni, då Telio hadde store problemer med å følge opp både bestillinger og support. Eg måtte bytte det første adapteret, men sidan har alt vore knirkefritt. Ringer nå gratis så mykje eg vil til fasttelefon innanfor vesteuropa, nordamerika +litt til. Mange andre land, (bortsett fra "humbugland" koster 0,49kr per minutt for ringetid utover 100 gratis minutt per måned.) Eg er nå lykkelig kunde, og blir bare i bedre humør kvar gang eg får rekninga. (159,- per måned pluss et latterlig beløp for bruk) Erlend Lenke til kommentar
hojo Skrevet 21. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 21. februar 2005 (endret) Leie av linje den er inkludert i måneds avgiften til ip telefon leverandøren ja??? eller kommer det i tillegg?? ( ca 80,- pr mnd) Endret 21. februar 2005 av hojo Lenke til kommentar
erlendhagen Skrevet 21. februar 2005 Del Skrevet 21. februar 2005 Leie av linje den er inkludert i måneds avgiften til ip telefon leverandøren ja??? eller kommer det i tillegg?? ( ca 80,- pr mnd) Telio fakturerer ikkje den leia. Bredbåndsleverandørern gjør det. (Likevel ikkje alle). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå