Oysteinrolf Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Jeg har en dell optiplex pc. Den skur seg av mange ganger til dagen(3-5 ganger). Dette syns jeg er irriterende og vurderer derfor og kjøpe ny pc. Vet dere hvordan jeg fikser dette? Isåfall, er det mulig og skifte harddisken i den nye pcen og ha den helt klar dersom jeg har satt inn ram prosessor etc? Alt utenom opreativsystem og drivere. Takker for svar på forhånd! Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Du vil sette harddisken fra din gamle PC inn i en ny PC? Det er selvsagt ikke noe problem. Men er den liten vil det kanskje svare seg å kjøpe en større harddisk til en ny maskin. Og ja, om du setter harddisken i en ny maskin, vil jeg anbefale at du installerer Windows på nytt i den nye maskinen. Det beste er egentlig å formatere systempartisjonen om du har flere partisjoner på disken din. Trond Lenke til kommentar
Oysteinrolf Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Du vil sette harddisken fra din gamle PC inn i en ny PC? Det er selvsagt ikke noe problem. Men er den liten vil det kanskje svare seg å kjøpe en større harddisk til en ny maskin. Og ja, om du setter harddisken i en ny maskin, vil jeg anbefale at du installerer Windows på nytt i den nye maskinen. Det beste er egentlig å formatere systempartisjonen om du har flere partisjoner på disken din. Trond Hvorfor vil du anbefale det? Går det uten å gjøre det? Lenke til kommentar
vidarkri Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Å flytte systemdiken fra en maskin til en annen med helt annen hardware er ikke enkelt, alle drivere etc blir jo feil så du vil ikke klare og boote uten å mekke en hel masse. Det enkleste er å bare innstallere XP på nytt uten å formatere, da vil du fremdeles ha de gamle datane tilgjengelig. Eller hvis du har 2 partisjoner på disken så flytt det du vil ta vare på over til d:, monter disken i den nye pc'n, formater c: og innstaller fra scratch. Lenke til kommentar
_crs_ Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hvorfor vil du anbefale det?Går det uten å gjøre det? Fordi din nye maskin trolig vil ha annet chipset, annet tilleggsutstyr på hovedkort, mer minne, etc etc. Hvis du beholder Windows fra din gamle maskin vil det være lite optimalisert for din nye maskin og muligens gi flere konflikter. De nye driverene du må legge inn for chipset og diverse annet kan også skape krøll med det som er installert fra før. Da er det bedre å gjøre en ny og "ryddig" installasjon, så er du på den sikre siden med hensyn på stabilitet. Trond Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå