Gå til innhold

Briefetråd: Dine instrument! [Modem-Warning]


KimNK

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke mitt, men en person som _hadde_ eksakt samme gitar. Squier Straten. Min er kjedelig, hans er alt annet:

 

Here's my Squier Strat. I've changed it a lot:

1. new tuners (the originals were crap)

2. Originally the pots were 500k - same value as Les Pauls, but the Fender Strats have 250k pots. The difference is incredible and mine now has the 250k ones 

3. the pick up switch (to a smooth Fender switch)

4. The jack is now from switchcraft

5. The frets are now medium jumbo - good for bends

6. The lower tone pot is also a push-pull that turns on the bridge pick up, so I can have two more combinations of pick ups: All three and bridge + neck (known as tele mode, it sounds very twangy  )

7. The pick ups were replaced by three brazillian made Alnico 5 pick ups. With them, my cheapo Squier sounds like a vintage Fender Strat! (probably not  )

 

Strat.jpg

 

:dribble:

Lenke til kommentar

Kunne lagt ut bilder av trommesettene mine, Yamaha Maple Custom Absolute og Tama Rockstar (øvingssett), men har skjedd endel oppdateringer i det siste og vil heller vente til det meste er på plass (i tillegg har jeg nok lagt ut bilder flere ganger tidligere). Fattern har nå kjøpt Yamaha settet... og jeg venter på et nytt Tama Starclassic Performer, som dukker opp sannsynlig om 2-3 uker (samme farge og oppsett, men med en ekstra tam):

364%5b1%5d.jpg

Cymbaler: Paiste Signatures

 

Har forøvrig også en Washburn X40 el-gitar og en Laney HCM-65r forsterker, kan legge ut bilder så fort det lar seg gjøre...

Lenke til kommentar

Her, fikk tatt et par bilder av Yamaha-settet slik det ser ut i dag... specs:

Yamaha Maple Custom Absolute i Cherry Wood farge.

22x16/10x8/12x9/14x12

14x6,5 Tama Starclassic Maple skarptromme i Honey Gold farge

Cymbaler fra høyre mot venstre: 14" Paiste Sig. Heavy Hats, 16" Paiste Sig. Full Crash, 14" Sabian/Paiste stack, 18" Paiste Sig. Full Crash, 10" Paiste SF Full Splash, 20" Paiste Sig. Power Ride, 17" Paiste Sig. Power Crash, 18" Paiste Dimension Medium Thin Crash og 18" Wuhan China.

Yamaha DFP880 dobbelpedal, Pearl/Magnum/Yamaha stativer.

DSC00085.JPG

DSC00086.JPG

Lenke til kommentar
Det er så pent, det settet.

Takk takk :) ! Uheldigvis er det solgt nå da, så må kvitte meg med det innen kort tid... Men erstatningen er vel ikke akkurat noe jeg gruer meg til heller, for å si det sånn :whistle: ...

 

70-talls Gretsch sett låter fett ja. Synd det ikke er så mange igjen i god stand av slike, har ikke sett så mange her til lands hvertfall. Vurderer å skaffe meg et eldre vintage sett seinere en gang, evt. pusse opp noe. Mulig Ludwig eller kanskje Premier av noe slag. Bare en tanke da, skal jo ha plass til disse settene og :!: .

Endret av ZprMario
Lenke til kommentar

Pearl masters settet mitt... og Pearl Freefloater skarpen.. Viss vi skal briefe med bilder, må vi jo briefe med pris og.. Nytt så koster det ca 28 000... Har også et øvingssett pluss noen zildjian cymbaler(si ifra viss du vil ha specs) og en sabian hhx evolution splash :thumbup:

 

Må si at jeg er 15 år da.. Og har ikke stjelt noe, hehe... :dribble:

post-200-1127686984_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Det er så pent, det settet.

Takk takk :) ! Uheldigvis er det solgt nå da, så må kvitte meg med det innen kort tid... Men erstatningen er vel ikke akkurat noe jeg gruer meg til heller, for å si det sånn :whistle: ...

 

70-talls Gretsch sett låter fett ja. Synd det ikke er så mange igjen i god stand av slike, har ikke sett så mange her til lands hvertfall. Vurderer å skaffe meg et eldre vintage sett seinere en gang, evt. pusse opp noe. Mulig Ludwig eller kanskje Premier av noe slag. Bare en tanke da, skal jo ha plass til disse settene og :!: .

Jeg vet at 3,45 i Trondheim hadde Gretsch sett litt tidligere. Tror de er under produksjon igjen. Phil Collins hadde jo et slikt sett ihvertfall fra 71 til 73.

Nydelig lyd i dem! Spesielt med coated skinn og ikke oljeskinn!

De gode gamle minner meg om Ringo Starr! Nice lyd!

 

Ludvig ja! Det er gode sett det! Selv har jeg et Premier fra tidlig 70-tallet. (se bilde på forrige side) Utrolig fin lyd i dem!

Lenke til kommentar

Som SirAnderz sier, trommer er langtfra billig, om du er ute etter godt utstyr. Selvfølgelig kan man klare seg med noe middelklasse-studentsett og et par cymbaler, men for de fleste som setter trommer høyt og har ambisjoner om godt utstyr, kan det fort bli veldig dyrt. Mitt Yamaha sett, inkl. alt av cymbaler/stativer o.l. vil jeg tippe jeg har brukt litt i overkant av 40.000 kr på... Hadde nok aldri betalt det i starten for et sett da, har tross alt opgradert det over et par tre år. Men allikevel, trommer er langtfra billig. Ser du på f.eks gitar/bassgitar o.l. kan man som oftest klare seg ganske bra med gitar til 3-4000 og en grei amp til omtrent samme pris. Nye trommer må man ofte gi over 10 000 for et godt nybegynnersett med brukbare cymbaler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...