Gå til innhold

Kritikk av siden min

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Takker generelt for innspill! :)

Ang. headeren: Skulle ønske jeg kunne fjerne den dårlige kvaliteten, men det lar seg ikke gjøre. Tok bildet med mobiltelefonen i fjor høst, så jeg må dessverre vente til høsten igjen før jeg kan gjøre motivet bedre med et vanlig kamera... :ermm:

OT: Dere (dere skjønner sikkert selv hvem jeg sikter til... ;) ) som har så lekre hjemmesider, er dere selvlærte, eller er dere utdannet innen design? Er misunnelig!

Lenke til kommentar

Førsteinntrykk: Nydelig side! :)

Så etterhvert:

Litt svak tekst og knapper. Kanskje du kan bruke mørkere tekst og tydeligere knapper?

Med turkise farger så det ille ut. Hold deg til hud(farger) (gammelt frostskadetriks).

Når du først har gått inn på "Logg inn" og så går til "kontakt meg", "timeregistrering" eller "webressurser" så får man 404 pnf. Dette vet du sikkert.

Ellers bra...

Lenke til kommentar
Førsteinntrykk: Nydelig side!  :)

Så etterhvert:

Litt svak tekst og knapper. Kanskje du kan bruke mørkere tekst og tydeligere knapper?

Med turkise farger så det ille ut. Hold deg til hud(farger) (gammelt frostskadetriks).

Når du først har gått inn på "Logg inn" og så går til "kontakt meg", "timeregistrering" eller "webressurser" så får man 404 pnf. Dette vet du sikkert.

Ellers bra...

Takk for tilbakemelding!

• Yepp, må jobbe mer med knappene...
  • Er enig i at den turkise kanskje ikke var helt heldig... Nå har jeg forsøkt meg med rødt (rosa), er det bedre? (Synes selv det er finere, men sliter enda mer med matchende farger i høyrepanelet nå. :hmm:
  • Var ikke klar over lenkeproblematikken. Takk! :-)

Lenke til kommentar
Det jeg stusset på var overskriften "Vitale data".

Ikke noe i veien med "vitale data", det er et uttrykk.

Du er helt klart inne på noe med dette designet. Selve posisjoneringen av elementene er fin, selv om enkelte kanskje kunne tenkt seg bittelitt bredere kolonner. Veldig bra header, som danner tonen på siden. Liker godt nærbilder der noe er i fokus og noe er ufokusert, men selve kvaliteten blir som andre har nevnt litt dårlig. Gradientovergangen bak passer fint.

Fargemessig er det ganske bra, men synes ikke det grå på sidene passer. (selv har jeg sans for mye hvitt). Det er den rødaktige versjonen jeg snakker om (den turkise og den lyse var lite pen).

Det blir litt lite kontrast, særlig i menyen, og tekstfargen i innholdskolonnen er med på å gi et litt traust og lite friskt inntrykk. De hvite rammene har tendenser. "Slagord"-skriften (øverst og nederst) er veldig pent stylet, men sidens tittel kommer ikke godt nok frem. Heller ikke hva siden er, for en som ramler tilfeldig innom (her prater jeg idealteori, jeg gjør ikke dette bedre selv).

3D-effekten du forsøker i menyknappene fungerer ikke skikkelig, det ser mer ut som noe er feil i rendringen av sidene, de bør du helst kvitte deg med og lage noe ryddigere. Teksten i menyen øverst kan kanskje utheves så den rimer bedre med teksten i høyremenyen. I det hele tatt blir det litt mye skriftstilblanding i menyen til høyre.

Dato, tema og overskrift på tre linjer etter hverandre med den stilen de har nå ser også litt rart ut, med litt flikking får du nok fort noe som ser penere ut.

Stå på, synes ikke dette nødvendigvis står så utrolig langt tilbake for mye som er laget av de folkene du føler er så mye flinkere. Blir nesten litt misunnelig på den toppen (selv om jeg personlig ikke hadde brukt samme bilde). Det er flott når bannere klarer både å være toneangivende, informative og by på visuelt snadder på samme tid.

Endret av Tors bror
Lenke til kommentar
Ikke noe i veien med "vitale data", det er et uttrykk.

Jeg er ikke dum.

Jeg synes bare det så rart ut, det jeg vanligvis forbinder med vitale data er informasjon som er KJEMPEVIKTIG. Og spør du meg; når den vitale dataen er et navn og telefonnummer og slikt, så hadde en overskrift som "kontaktinformasjon" e.l. passet bedre.

Lenke til kommentar

Nå blir det litt flisespikkeri her, men for å klargjøre:

Det er som nevnt et uttrykk av typen man gjerne bruker litt "lekent", når vi for eksempel kaller våre vitale mål for "vitale mål", er det ikke uten en viss porsjon ironi og glimt i øyet.

Tror neppe denslags uttrykk brukes ofte i superseriøse sammenhenger som f.eks årsberetningen til Norsk Hydro - vi er så vant til å ikke å skulle ta disse uttrykkene helt bokstavlig at det lett kunne sett useriøst ut dersom de dukket opp i en gravalvorlig kontekst.

Men for all del - brukerne som kommer til en side har ulike preferanser og forventninger, og ikke alle vil oppfatte ord og vendinger på samme måten- det er jo denne lille diskusjonen et eksempel på. Dette blir da noe websideeieren må ta stilling til: Om labels og tekstinnhold skal være mest mulig semantisk korrekt og utvetydig, eller om man skal prøve noen kreative/løsslupne vrier og risikere å forvirre brukeren.

Endret av Tors bror
Lenke til kommentar
Det blir litt lite kontrast, særlig i menyen, og tekstfargen i innholdskolonnen er med på å gi et litt traust og lite friskt inntrykk.  De hvite rammene har tendenser.  "Slagord"-skriften (øverst og nederst) er veldig pent stylet, men sidens tittel kommer ikke godt nok frem. Heller ikke hva siden er, for en som ramler tilfeldig innom (her prater jeg idealteori, jeg gjør ikke dette bedre selv).

3D-effekten du forsøker i menyknappene fungerer ikke skikkelig, det ser mer ut som noe er feil i rendringen av sidene, de bør du helst kvitte deg med og lage noe ryddigere. Teksten i menyen øverst kan kanskje utheves så den rimer bedre med teksten i høyremenyen. I det hele tatt blir det litt mye skriftstilblanding i menyen til høyre.

Det er vel akkurat på de områdene du nevner over at jeg føler klinten skilles fra hveten (dessverre er det jeg som er klinten...) :blush:

Ang "Vitale data": Jeg har ingen problemer med å stå inne for at uttrykket brukes som hos meg, det er en lek med ord om "livet" (les: meg) bak siten. Når det er sagt er jeg enig i at jeg må tenke igjennom hvorvidt det er nødvendig å bruke så mye plass på akkurat den informasjonen...

for gods sake! en annen farge, men ellers helt ok gjennomført.
Jeg begynner å skjønne at farger er noe man har markant forskjellige oppfatninger om... :-)

Ok, back to work!

Endret av primaxx
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...