Gå til innhold

MSI 6600 gt PROBLEMER!

faithless

Anbefalte innlegg

Skal vel ikke være så stort problem å spille med de spesifikasjonene. Vel å merke så er høy stabil FPS avhengig av CPU..Ikke bare skjermkortet. Synes ikke du gir en god nok forklaring på ytelsesporblemene dine. Du har ikke nevnt hvilke oppløsninger du kjører, eller om du bruker AA og AF..Som sagt, laster du ned 3dmark03/05, Aquamark 3 eller lignende benchmark program, så finner du ut om det er hardware problemer, eller om det rett og slett har med instillinger å gjøre..Problemet kan også ikke være mye relatert til skjermkortet heller, kan være at prosessoren og ram kommer til kort her. CS:S liker en CPU som drar godt og 512 mer ram så opplever man betydlig mindre "henging" Har du ytelsesproblemer i andre spill?Hvis du skal ha 6800GT burde systemet ditt følge etter. Lufter bare litt tanker om problemet..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Merkelige greier. Mitt 6600 GT AGP kort (Gainward), drar CS. Call Of Duty, Battlefield 1942 DC og alle de andre spillene nevnt her uten noen som helst problemer. Jeg bruker 67.66 driverene fra NVIDIA.

Det gjør mitt også. Ikke noe problem. Håper det kommer noen benchmark resultater fra han..

Lenke til kommentar
Det skulle vise seg at dette kortet var fullstendig ubrukelig i eldre spill som bygger på DX8 grafikken.

Da denne kameraten skulle bruke kortet i Call of Duty endte det med at han måtte returnere hele greia fordi kortet rett og slett ikke klarte å dra spillet.

Veeeeel, tror nok det enten var en produksjonsfeil på kortet eller noe galt med montøren jeg :) Et 6600 GT kort har ingen som helst problemer med å dra Call of Duty! Kjører selv med 1280x1024 og alt på max, og har stabil fps på 60 (ja, jeg bruker vsync så fps går ikke lengre enn til 60). Og å si at det er ubrukelig i eldre spill er bare svada! Oppgraderte fra et 5700 Ultra til 6600 GT, og det er bedre på ALLE spill (og ja, jeg spiller MYE!).

Lenke til kommentar

Jeg har samme skjermkort som deg. Jeg bruker 66.93 driver og har ikke hatt problemer med kortet. Alle mine spill går glatt på maskinen min. Da mener jeg Doom3, Joint Operations, WarCraft 3 FT, Worms3D og HalfLife2. CS har jeg aldri prøvd på dette skjermkortet.

Får nesten det samme som deg i 3DMark05.

Spec på maskinen min står i profilen.

Endret av Lættis
Lenke til kommentar

mhm.. det er noe merkelig med cs hos meg også, men dette forsvant da jeg formaterte min lille hdd og la inn ny windows, og la inn de nyeste driverne på HK osv.. men behold orginal driveren som følgte med på cd`n til MSI.. har rundt 270fps i cs1.6 nå...

prøv å fjerne alle driver`ne til skjermkortet, også legger du inn orginaler (garanterte drivere av nVidia) og oppdaterer chipset drivere og evt. bios...

Lenke til kommentar
bare cs ja Counter - Strike

den funker greit nok på cs source

og ja jeg spiller over nett,, fps er normal 101 da det ikke er folk rundt meg!

Det er vel normalt at spillet "henger" når man spiller over nett. Eller lagg om du vil. Tror ikke dette har noe med kortet ditt å gjøre. Det finnes muligens en patch for å ordne dette problemet..

Lenke til kommentar

Hm, har et MSI 6600GT. Får 100FPS konstant i CS 1.6 - Og Doom3 kjører som en drøm! (Selv om jeg bare har 256 mb ram)..

Jeg bruker en driver fra MSI sine hjemmesider - heter så mye som.. 71.22 Her

EDIT: Spilte HL2 demoen litt - den mener jeg hakker litt - kanskje RAM'en sin skyld.

-Jar

Endret av Jarek
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...