Gå til innhold

Hvilket skjermkort har to Ramdacs?

Julia

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ALLE Geforce 4 Ti4x00 kort har 2 Ramdacs. De er innebygd i GPU'en så det er ingen mulighet til å "hoppe over" det!!!

Ta en titt på denne siden her. Leg spesielt merke til bildet av kjernen. I display "seksjonen" finner du to DAC'er. Det er såvidt meg bekjent Ramdac'ene.

Jeg er ihvertfall 100% sikkert at GF4 Ti4x00 har 2 ramdac'er.

Lenke til kommentar

"nView

One of the most useful features of the NV25 core is the inclusion of the nView multiple display core. Originally introduced alongside the GeForce2 MX as TwinView, nView is an extension of TwinView with much greater flexibility from a hardware standpoint. The NV25 core features dual 350MHz integrated RAMDACs thus allowing for dual CRTs without any external circuitry. Although the core itself doesn't feature any TMDS transmitters there is support for up to two external TMDS transmitters on the GeForce4 to drive dual digital flat panel displays."

Sakset fra AnandTech

Hello, I'm a signature virus. Copy me

to your signature and help me spread.

[ Denne Melding var redigert av: _StatuS_ på 2002-06-25 10:46 ]

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 10:45, _StatuS_ skrev:

"nView

One of the most useful features of the NV25 core is the inclusion of the nView multiple display core. Originally introduced alongside the GeForce2 MX as TwinView, nView is an extension of TwinView with much greater flexibility from a hardware standpoint. The NV25 core features
dual 350MHz integrated RAMDACs
thus allowing for dual CRTs without any external circuitry. Although the core itself doesn't feature any TMDS transmitters there is support for up to two external TMDS transmitters on the GeForce4 to drive dual digital flat panel displays."

Sakset fra

Takk. Orket ikke lese alt Anandtech hadde å si om GF4 selv. :razz:

Lenke til kommentar

De med Dual RamDac's er :

Matrox (fleste modellene)

ATi (fleste radeon modellene)

Og de fleste GF4 kort, samt noen sære utgaver av 2/3 og.

ellers så er det en bønch med kort som brukes til CAD men disse er som regel for dyre selv for pappa's lille gutt som får det han peker på. :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-06-25 10:57, Shadow_iX skrev:

De med Dual RamDac's er :

Matrox (fleste modellene)

ATi (fleste radeon modellene)

Og de fleste GF4 kort, samt noen sære utgaver av 2/3 og.

Jeg var mer av den oppfatning at det er et fåtall av Radeon-kortene og ikke de fleste som har 2 ramdac'er!?? Det er riktig at mange av de har 2 skjermutganger men jeg har da sett endel klaging/syting over at de kun har 1 ramdac slik at man ikke får kjørt forskjellige oppløsninger med ATis skjermkort.

Jeg skal ikke skryte på meg at jeg er verdensmester på ATi, mulig dette gjelder kortene før Radeon 8500 eller.no.

Lenke til kommentar

Quote:

ellers så er det en bønch med kort som brukes til CAD men disse er som regel for dyre selv for pappa's lille gutt som får det han peker på. :wink:

Tror du mange av oss på forumet er pappas gutter som får det vi peker på? Trodde mesteparten jobbet, sleit og kjøpte komponenter for sparepenger..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...