porcelaiN Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Hei Jeg får ikke til internett når jeg kobler opp en router. Jeg får nettverk liksom, jeg får spilt over LAN osv. men internett funker ikke :\ Det funker hvis jeg bruker modemet som fulgte med ISPen. Anyone? Lenke til kommentar
Al-zymer Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Igjen....vi kan ikke gjette oss til hva some er feil...du må gi litt bedre opplysninger. Hvilken ISP...hva slags router...adsl ?....modem...OS...etc Høres i første omgang ut som router-oppsett er feil, hva har du gjort der ? Lenke til kommentar
Moltrez Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Du må konfigurere ruteren slik at den passer til din linje, det er ikke bare "Plug & Play" på en ruter. Du må velge om den skal ha statisk ip, automatisk ip etc, etc. Edit : Når jeg konfigurerer min ruter, skriver jeg inn "Default Gateway" ip'en i f.eks Internet Explorer, logger meg inn, og konfigurerer. Endret 20. februar 2005 av Moltrez Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 dersom du skulle ha online adsl husk på @online.no bak brukernavnet ditt om du har annen isp får du se bort fra svaret Lenke til kommentar
Pengu Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 (endret) Hei Jeg får ikke til internett når jeg kobler opp en router. Jeg får nettverk liksom, jeg får spilt over LAN osv. men internett funker ikke :\ Det funker hvis jeg bruker modemet som fulgte med ISPen. Anyone? Funker bra med modemet sier du. Betyr det at du prøver å koble opp router uten å bruke modemet? Det går ikke. Du skal koble modemet til routerens WAN-port (i stedet for til nettverkskortet i PCen). Og routeren må konfigurers ja. Endret 20. februar 2005 av Pengu Lenke til kommentar
porcelaiN Skrevet 20. februar 2005 Forfatter Del Skrevet 20. februar 2005 Men jeg har ikke noe passord å logge inn med. Er det noe som er standard på de fleste Thomson-routere? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. februar 2005 Del Skrevet 20. februar 2005 Men jeg har ikke noe passord å logge inn med.Er det noe som er standard på de fleste Thomson-routere? 510 eller 510i ? 510 er bare modem, 510i har innebyggt router. (står under boxen) Skriv 10.0.0.138 i nettleseren så får du config.... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå