Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Trådløs: Kommer ikke på web/MSN etc, ping funker

Anbefalte innlegg

Jeg sitter hjemme hos moren min og prøver å få den bærbare maskinen hennes på internett via en trådløs tilkobling. Jeg kommer meg ikke på nett med verken IE eller Opera, MSN klarer heller ikke å logge på. Jeg får imidlertid pinget adresser som f.eks www.vg.no og får også kontakt med andre maskiner lokalt. Trådløst nett er mildt sagt ikke min sterkeste side, er det noen som har tips til hva som kan være galt? Kan det være innstillinger i routeren (Prestige 650H/HW-33 som jeg ikke har passord til) som forårsaker dette?

Den maskinen jeg sitter på nå (ethernet) og den bærbare har fått tildelt samme default gateway, så jeg regner med det er det riktige trådløse nettet maskinen er på.

OS er WinXP Pro på begge.

Update: Det ser ut til at browseren prøver å koble til en server eller noe på jobben, da det står "søker etter vertsnavn NN" i statuslinjen før det kommer opp feilmelding om at siden ikke ble funnet.

Endret av Rikky
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det DHCP? Får du, eller er det satt DNS servere? Har du i såfall sjekket hvilke dns servere du har/får? Forsøk nslookup på noen kjente adresser og se om navneoppløsning fungerer.

Det virker i allefall for meg som et dns problem. Kanskje hun bruker samme maskin på jobben og den er satt opp til å bruke en eller annen intern dns i bedriften?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...