Gå til innhold

Hvilket kort til 1k


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slayergutten Skrevet 20/02/2005 : 18:25

  hvilket kort til ca. 1000 må kunne spille hl2 og nfsu2 + Wow 

 

 

etter 10 min sier samme karen

 

Slayergutten Skrevet 20/02/2005 : 18:32

  ta et 6800 i steden..... mye bedre.... du bør spandre dette på deg selv

 

Er det jeg som ikke fårstår no0enting eller hva er det som skjer?

 

Uansett. Får å spille de spillene nogenlunde tilfredstillende bør du bruke mer penger på et skjermokrt.

Jeg ville gått for 6600gt som går for ca 2000kr hos digitalimpuls.

Lenke til kommentar

6600 gt får man for ca 1500 kr + frakt. (noen nettshoper har ikke frakt over 1500kr, databutikken.com kanskje ?)

 

Edit : https://prisguiden.no/vis_produkt.p...roduct_id=22763 Vet at grensen din var på 1000kr, men da må du såfall finne noe brukt, tror jeg. Jeg mener på at 6600gt er vell det eneste kortet i nærmest prisklasse som kan kjøre spillene tilfredsstillende. Men jeg vet heller ikke hvilke krav du stiller til grafikk og fps.

Endret av gsn
Lenke til kommentar
Kan ikke si at et kort MÅ kunne drive det og det spillet når du setter en grense på prisen som i tillegg er latterlig lav.

Når et skjermkort ikke kan koste over 1000kr uten å ha en "latterlig lav" pris, har dere bare gått for langt.. Er ikke alle som har behov for å kaste bort halve månedslønna for å få noen fps ekstra i Call of Duty..

 

Tenk at det ikke er du som skal ha skjermkort, Junkfood Junkie. Han har et behov annerledes enn ditt, ingen grunn til å stigmatisere av den grunn.

Lenke til kommentar

Ellers så kan du få et GeForce 6600 til 1130,-

Hvis du kan gå hundre kroner over, er nok dette helt greie kort, men du kan nok ikke forvente deg HL2 for "full pupp".

Eller bruktmarkedet, men se til at kortet du kjøper brukt ikke er klistret på kjøleribber med superlim (et eksempel)!

Endret av Økonom
Lenke til kommentar

Jeg mente bare at å sette grensa på 1000 kr for et kort som skal kunne gi tilfredsstillende ytelse i de aktuelle spillene er "latterlig lavt". Selvfølgelig kan man få greie kort for 1000 kr, men da kan man ikke sette som absolutt krav at det skal kunne kjøre helt nye spill som WoW og HL2.

Lenke til kommentar

Hei,

 

For 1000 kroner er det nok radeon 9600pro som vil gi deg mest ytelse, alternativ er geforce fx5700LE men det tror jeg yter noe mindre, dog du burde sjekke ut noen tester.

 

Og når det gjelder hva du kan forvente av f.eks. 9600 kortet, så kommer jo det endel an på cpu'en og maskinen din generelt, men det har overhodet ingen problemer med å kjøre hl2 på 1024x768 på ganske høye detaljer, den er bare ikke så glad i anti-alaising og den andre, AF er forkortelsen.

 

Men jeg ser også at komplett har ett geforce 6600 inne til 1149, og det vil gi deg kraft i massevis til de spillene og vil nok gi deg en god del mer for pengene.

 

Men for en tusing er nok radeon kortet ditt det beste valget.

 

Med vennlig hilsen

Meg.

Lenke til kommentar

Altså det å si at 9600pro spiller hl2 på 1024*768 på "høy" grafikk, hva man nå manger med det, er å\ dra den litt langt.

 

Jeg spilte på 800x600 på medium grafikk med 9600pro og det gikk såvidt. (det smålagget til tider.)

Annen specs på maskinen var da:

xp2500

512mb ram

Nforce2

 

Jeg vil si at det er liten vitss i å kjøpe grafikkort til 1000kr hvis du faktisk har tenkt til å spille de spillene du har ramset opp...

Altså det er kansje mulig å spille dem, men med lave detaljer.

Jeg ville absolutt annbefale deg å kjøpe et Nvidia 6600 gt minimum.

Det kortet koster, i motsettning til hva mange sier ca 1750kr pluss frakt, da nermer man seg 2 lapper som jeg sa tidligere i posten.

(ikke la dere lure av prisguiden, hvem kjøper vel et kort som ingen har på lager, dessuten regner jeg automatisk med, siden han ikke sier annent, at han vil ha AGP)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...