Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp! Chello og bruk av Team Speak

Anbefalte innlegg

Dessverre ble denne posten stengt så jeg oppretter en egen i stedet.

Problemet mitt er at jeg ikke kommer inn på noen Teamspeak servere som kjører på standard porten 8767. Kommer inn på alle de øvrige serverne som bruker alternative porter.

Kommer heller ikke inn på kompisene mine sine FTP servere som dem kjører på port 21. Jeg er fullstendig klar over at Chello UPC har stengt port 21 for utgående trafikk, og har tidligere aldri hatt problemer med å komme inn på disse serverne for å laste ned/opp filer.

Ringte den "alltid så oppdaterte og hjelpsomme" supporten til Chello nå i kveld og forklarte problemene, og etter mye "vent, jeg må spørre en kollega" fikk jeg bekreftet at port 21 skal være stengt for utgående og at jeg ikke skulle ha problemer med å connecte andres FTP servere på denne porten. Port 8767 som TS kjører på er ikke stengt i det hele tatt, men jeg kunne forsøke å bytte modemet.

Personlig har jeg liten tro på at det er en deffekt i modemet mitt som innvirker kun på portene 21 og 8767, men jeg skal stikke å bytte det til uka uansett for å prøve.

Jeg har riktig oppsett i routeren min så det er ikke noe galt hos meg. Det fikk jeg også bekreftet da jeg først enablet DMZ uten at det hjalp, før jeg deretter koplet meg direkte til modemet uten router i mellom.

Så kommer spørsmålet mitt.. hvem er det her som per i dag kommer seg på en TS server via port 8767 og som bruker Chello? Er det flere som har samme problemet som jeg har?

Bor i Oslo.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har ikke vurdert Skype istedet for? Jeg og en kompis har testet teamspeak, ventrilo & skype, vi fant sistnevnte langt overlegen.

Det er ikke en direkte løsning på problemet ditt dessverre, men da har du ihvertfall et alternativ som burde fungere.

Lenke til kommentar

Fant ut at jeg kunne ha flere en en kontakt samtidig etter posten din. Men det er fortsatt utrolig irriterende å ikke komme inn på andre TS servere som kjører på 8767.

Utrolig dårlig respons her inne. Skulle ønske noen med chello kunne installere TS bare for å teste om de kom inn på port 8767 på en åpen server uten passord.

Hadde hjulpet mye med feilsøkingen for min del.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...